Heenreis

Nederland, Tilburg

Vandaag is het zover we vertrekken gewoon op vakantie naar Spanje! Zo lief opa en oma gaan ons naar Antwerpen brengen en ons uitzwaaien. Alle spullen bij elkaar verzameld en nu allemaal nog zo goed mogelijk ordenen en in de tassen krijgen.
De katten vinden het allemaal maar gek en lijken wat aanhankelijker dan andere dagen. Vanaf het moment van wakker worden tot net voordat we weggaan regent het. Dus ja regenjas is ook zeker handig om mee te nemen.

Nog even wat spelletjes mee die een verhaal hebben zoals beverbende wat ons doet denken aan Jos. De eerste keer dat Jos ging raften in de Ardennen zag de hele boot een bever behalve Jos en daar kwam hij ook gewoon voor uit. We hebben dit verhaal ook gedeeld met de kinderen en het beverspel is dan een mooi moment om even aan papa te denken. Zeker nu we weten wat we onder andere gaan doen in de vakantie en dat is op mijn verjaardag niet vrij zijn maar raften!

Maar goed we staan klaar en worden heel luxe opgehaald door taxi service de Bel uit Wemeldinge. Het was al druk op de weg dus hoop alle tassen in de auto en op pad. Waar is dat fijn om op deze manier de vakantie te beginnen en ik nog uitgezwaaid te worden. We waren netjes op tijd ondanks de drukte voor Antwerpen.

Het begin is chaotisch met waar de tassen mogen en wie naar welke plek gaan in te bepalen waar de tassen dan moeten. We reizen in een dubbeldekker bus en Joey heeft al snel een mooie plek boven gevonden. Er was een moeder met twee zoontjes die we al hadden gezien voor het in stappen en daar komen we in de bus naast te zitten. Al bijna gelijk komen we er achter dat we allebei op dezelfde dag jarig zijn en ik net 2 jaar ouder ben. Whaha hoe krijg ik het toch voor elkaar een andere man die samen met zijn zoontje is en voor het instappen ook bij ons stond heb ik weer een andere connectie mee.
Wij kletsen gezellig over het werk en en over thuis en blijkt bij hem toen ze zwanger waren van hun zoontje een hersentumor te zijn ontdekt. Zo zijn de eerste uren in de bus al snel voorbij en gaan we gezamenlijk een film kijken. Het werd George in the jungle best grappig en op zich ook te volgen als je af en toe een stukje kijkt.

Nu rijden we door tot onder Parijs en hopelijk kunnen we vannacht wat rust pakken. De stoelen kunnen naar achteren en de bus zit niet vol. We zijn gewoon op weg naar Spanje en rijden hier ook nog steeds door de regen.

Geniet ervan

Peter Jansen 2024-07-13 12:12:46

Mooi verwoord. Pluk de dag, en de spaanse mandarijnen 😉

Nico 2024-07-13 15:17:14

Nu al zulke leuke foto's. Top.