Oefendag

Spanje, Puértolas

Vanmorgen lagen de kinderen nog heerlijk te slapen om 9:00 uur. Ik maak ze wakker voor het luxe ontbijt wat waar we weer heerlijk van kunnen smikkelen.

We krijgen in de ochtend een uitgebreide uitleg voor het canyoning en de daarbij horende materialen en technieken die we nodig gaan hebben. Ook passen we de wetsuits al, zodat ze morgen de goede maten hebben dit ze mee kunnen nemen. Het is al warm en dan gaan we naar de rivier om al een kleine canyoning te gaan doen.

Heel leuk om al gelijk dat wat je hebt geleerd ook in de praktijk te gaan doen. Het was voor iedereen spannend en grensverleggend en dit was nog maar een voorproefje.

Klimmen op een rots om dan een stap naar voren te doen en 5 meter naar beneden te springen. Dit nadat we eerst af waren gedaald door middel van abseilen van de rots.

In de middag deden we spellen om elkaar beter te leren kennen. Wat leuk om op die manier iedereen heelijk enthousiast bezig te zien.

We zijn nog maar de rivier geweest om daar onze techniek nog wat te oefenen. Het blijft leuk zo een rivier waar je jezelf lekker kan verkoelen, maar ook jezelf kan uitdagen door te glijden vanaf een natuurlijk wildwaterbaan.

Er staat weer een heerlijke maaltijd klaar, waar we met zijn allen van genieten.
Dan nog de voetbalwedstrijd, waarbij we kunnen horen dat ze gewoon hebben een iedereen heerlijk voldaan en moe kan gaan slapen.

Leuk voorproefje voor morgen. Lekker om te kunnen zwemmen in mooi helder water bij die temperaturen. Succes alvast voor morgen. Veel 🤣 plezier.