1e dag Op van naar Frankrijk

Nederland, Tilburg

Vandaag was het dan eindelijk zover na heel wat dagen afgekruist te hebben gingen we dan nu eindelijk in de nacht op vakantie. Wat een zin hebben we erin om heerlijk nieuwe dingen te gaan ontdekken.
Om 04:00 uur hebben we de kinderen wakker gemaakt en 04:30 uur zijn we vertrokken. Meestal wil Joyce nog even blijven liggen, maar die was zo haar bed uit- en aangekleed om te gaan. Joey daar in tegen wilde echt nog even blijven liggen en gaf aan dat hij gedacht had dat hij wel fit zou zijn als we hem wakker zou maken. Want ja anders is hij altijd zo zijn bed uit en aan de slag met wat dan ook.

Onze eerste stop was net in Frankrijk, waarbij de bedoeling was om te stoppen in Luxenburg om daar ook te tanken. Maar die twee afslagen hadden we net gemist, waardoor we in Frankrijk op zoek gingen naar een pompstation. Het was toen rond 08:00 uur en om de hoek van het pompstation was een patisserie. Hier als ontbijt of tussendoortje onze eerste chocolade croissant gegeten om daarna onze reis voor te zetten.

Het werd onderweg wel wat drukker, maar geen giga files en ongelukken. Alleen wat wegwerkzaamheden en twee tolwegen waar we even rustiger aan moesten rijden. Je zou zeggen een super voorspoedige reis, maar dat was het toch niet helemaal. Al snel bleek dat de airco en de ventilatie het niet meer deden in de auto en dat zijn we dan toch niet meer gewend. Ook al was het gelukkig nog geen 30 graden buiten, was het behoorlijk zweten in de auto.

Tijdens onze stop 1,5 uur voor onze eindbestemming heeft Jos even gekeken op internet wat het zou kunnen zijn. En wat waren we blij dat we het laatste uur weer verkoeling hadden in de auto dat was echt een wereld van verschil.

Wat was het mooi om door de bergen te rijden en de reacties van de kinderen als we door een tunnel gingen en dan nog meer bergen zagen heerlijk! Wat was het een drukte in Annecy waar we doorheen zijn gereden, gelukkig zitten we aan de andere kant waar het een stuk minder druk is.

Aangekomen op de camping om 16:00 uur konden we gelijk de sleutel krijgen van onze tent, zodat we daar onze spullen in konden zetten. Jos is met de kinderen naar het meer gegaan, zodat ik alle spullen een plekje kon geven in onze luxe tent.

Daarna hadden we honger en zijn we een pizza gaan eten bij BOB, Jos had gezien dat we daar naartoe konden wandelen door een natuurgebied. Aangekomen bij BOB bleken we daar alleen cash te kunnen betalen en de pizza’s een uur nodig hadden om gemaakt te worden. In die tijd is Jos naar de pinautomaat gewandeld om geld te halen, waarna we heerlijk pizza hebben gegeten en daarna terug zijn gewandeld naar onze tent. Tijdens deze wandeling ontdekken de kinderen van alles en had Joey wat bloemetjes geplukt, maar dit was toch echt niet de bedoeling toen we de baas van het natuurgebied tegen kwamen. Ook werd ons duidelijk gemaakt dat we na 21:00 uur niet meer welkom waren in het gebied.

Wat super leuk om jullie op deze manier te volgen. Echt genieten voor opa en oma. Vooral omdat het allemaal zo herkenbaar is.

Jannie 2020-07-12 23:03:52

Nu snap ik wel dat de wandelschoenen van Jos kapot zijn gegaan. Wel vet hoor. Leuk om de verhalen en de foto's te zien. Geniet ervan.