Dagje luieren

Frankrijk, Thueyts

Vandaag een dag geluierd bij het huisje voor Tam en de kinderen, Jos is op pad gegaan voor de boodschappen wat hier een flinke klus is en ook even wennen dat niet alles goed te vinden is in de winkel.

Joyce wilde heel graag een knot, met wat extra stiekjes een knot in elkaar geflanst.

De kinderen vermaken zich prima bij het water, Joyce wil heel graag vriendinnetjes maken met de andere kinderen die hier ook logeren. Vooral met de twee grotere meiden. Met een bal proberen ze hun mee te laten doen, het duurde even maar dan heeft ze toch wat ze wil. De meiden vinden het erg leuk om samen met Joyce en Joey en de bal te spelen. Al snel komen de andere twee jongere kinderen ook meedoen. Joyce vind het geweldig en Joey die eerst aan het sjansen was met 1 van de meiden keek er nu verder niet naar om.

In de rivier met een stuk boomschors werden bootjes gemaakt om van de waterval af te varen, mama kon tussendoor wat lezen in het boek wat ze mee had genomen. Dit om alvast weer in het ritme te komen om weer actief te gaan lezen en dat bevalt eigenlijk erg goed. Het is een goede afleiding en ook nog erg leuk om er iets van op te steken. Het boek heet trouwens "Ik ken mijn ikken"

Toen Jos terug was van de boodschappen zijn we nog met zijn viertjes even bij de rivier geweest en daarna een heerlijke salade gemaakt met feta, granaatappel, noten en watermeloen. Vergeten om hier een foto van te maken, dus zullen we het deze vakantie nog een keer moeten maken.