5e Dag wandeling door het bos

Frankrijk, Doussard

Vandaag zou het een minder warme dag worden, mooi weer om een wandeling te gaan maken dachten wij. Alleen dachten de kinderen hier anders over die stuurde mama op pad zodat ze wat konden maken voor morgen. Ik ben om een wandelkaart gewandeld en toen nog het natuurgebied in de andere kant op en wat was dat mooi. Helemaal geen straf voor mama om lekker te gaan wandelen.

Natuurlijk was ik nog steeds te vroeg thuis en ja dan maar even wat lantefanteren en een spelletje doen op de telefoon. Toen was het tijd om te eten en op pad te gaan om nog een wandeling te gaan maken. We hadden twee kaarten met daarop ongeveer dezelfde route, maar daar nummers stonden op de kaart met uitleg was het nummer niet te vinden op de kaart. We hebben een route gekozen die naar boven zou gaan en gingen op pad naar de kerk waar de start was.

Al snel liepen we langs een stroompje het bos in omhoog de berg op, waar we over de stenen heen konden naar de andere kant van het bos. Maar dit was nou net niet de kant op van onze route jammer genoeg. We vervolgde onze route naar boven, waarbij er niet veel afslagen of zijwegen waren. Het was er mooi, maar zag er niet echt uit alsof hier veel mensen kwamen om te gaan wandelen. En ja hoor we gingen ergens links en daar lag een grote boom waar we niet langs konden en de ander kant op konden we nog een stukje verder lopen. Het pad werd steeds uitdagender om daarna helemaal te verdwijnen. We hebben nog gekeken of we door het bos konden om weer op een pad uit te komen maar dit was helaas niet het geval.

Nog een cash gezocht bij een oude molen, maar ook dit bleek een behoorlijke uitdaging. Waarbij we van het gebaande pad afweken en het stroompje over zijn gestoken de koeien wij in. Het was een onbegaanbaar pad, maar toch hebben we het geprobeerd. Want ja je weet maar nooit of hij er toch nog ligt. Toen snel weer naar onze tent om penne met tonijn klaar te maken.

Morgen is het mijn verjaardag, benieuwd wat deze dag ons weer gaat brengen.

Jullie zoeken wel het avontuur op hè. Spannend hoor zo'n onbegaanbaar stuk. Heel leuk voor opa en oma om weer mee te genieten van de verhalen en de foto's