3e Dag een dagje bijkomen

Frankrijk, Doussard

Toen Joey vanmorgen wakker werd is hij verder gegaan aan zijn tekening van de vakantie. Want ja vandaag wilde hij naar de waterval en de grotten toe dus die moesten er even bij getekend worden. Hij was het er niet mee eens toen ik aangaf dat we vandaag bij de camping zouden blijven en daar verder gingen ontdekken wat er nog meer is.

Joyce wilde nog even terug gaan liggen en rust, dus met Joey al lekker buiten gaan zitten om 8 uur. Joey wilde heel graag vissen gaan vangen, want nu was het nog rustig en zou hij de vissen beter kunnen zien. Oké goed jongen als jij dat wil gaan we vissen vangen en daar gingen we met het net op naar het meer. Op de stijger vond hij het te diep, maar vanaf de stenen en tussen de stenen vond hij een goed plan. In de tijd dat Joey vissen aan het vangen was ben ik de camera aan het uit proberen van mijn nieuwe telefoon, maar veel tijd had hier niet voor want meneer had al twee visjes te pakken. Hoe trots kan je zijn met je eerst gevangen vissen, iedereen op de camping die al wakker was vertelde hij het.

Toen met Joyce naar de campingwinkel om brood, waar ze een rokje met een topje zag in de regenboog kleuren die ze zo mooi vind. Joey blij met zijn vissen en Joyce blij met haar Franse outfit. Weer heerlijk buiten gegeten om daarna maar eens naar de winkel te gaan om een voorraadje te gaan halen. Hier voor het eerst ons mondkapjes op gehad, maar ook hier gaat het met de Franse slag. We merken dat mensen er minder mee bezig zijn dan wat we in Nederland gewend zijn. Je ziet wel veel meer mensen met mondkapjes op lopen, maar mensen gaan hier niet met een boogje om je heen.

De middag heerlijk doorgebracht aan het meer, waar Joey de hele dag aan het graven is geweest met zijn schep in het schelpenzand. Joyce heeft net voor de vakantie haar C diploma gehaald en was veel in het water te vinden. Ze wilde ook graag naar het vlot, maar durfde tocht nog niet zo goed alleen en wilde toch wel heel graag dat papa met haar meeging.

Voor het avond eten een heerlijke salade gemaakt met een lekker stuk vlees en dit voor onze Lodge opgesmikkeld om na het eten de kinderen nog even te laten spelen in de speeltuin. En papa en mama die konden dan even gezellig samen de afwas doen 

Benieuwd wat we morgen gaan doen, morgen is het de Franse nationale feestdag misschien dat we hier iets van meepikken.