Dag 8 Verder reizen naar Idre Fjäll

Zweden, Dalarna County

Vandaag vertrekken we op het gemak naar onze volgende locatie. Joey is ondanks het avontuur van gisteren al vroeg wakker en vertrekt samen met Tam naar het meer om daar de mist te zien optrekken over het water. Daarna nog een stukje wandelen om net dat ene paadje uit te proberen waar we al een paar keer langs waren gelopen. We ontdekken wat grote stenen en staan dan ineens weer op de plek waar ons vakantiehuis staat. Dan eerst nog een heerlijk ontbijt met onze laatste eieren, verse broodjes en een verse croissant. Want ja het steeds verhuizen is leuk, maar we proberen zo efficiënt mogelijk boodschappen voor te doen en onze spullen een vaste plek te geven.

Bij het eerste tankstation tanken we, zodat we die niet hoeven te gaan zoeken als het nodig is en gaan we op reis. Eerst hebben we een stuk waar veel huizen zijn en veel mensen lijken te wonen, daarna vooral bomen en bomen. Joey zegt steeds: “Zijn we nu nog steeds in datzelfde bos!”
Dan komen we weer in een stukje met meer huizen, we zien een schans en stoppen hier. We kwamen precies op tijd voor de lunch daar en hebben heerlijk gegeten met uitzicht op de schans waar we veel mensen vanaf zagen gaan.

Toen het laatste stuk en dat was 1 weg met bomen en verder bijna niks anders als de auto en de campers die voor ons reden. Als we aankomen in Idre is dit een ontzettend contrast met wat dat uur daarvoor onderweg hadden gezien. We moeten dan nog een stukje verder en komen dan in een skigebied, waar we de sleutel uit een bak konden halen bij de bushalte. Wat een verschil met onze eerste stop midden in het bos, dus dit hadden we dan ook echt niet verwacht. Onderaan de heuvel staan huisjes zoals we afgelopen nachten in hebben geslapen en bovenop de heuvel staan chalets met appartementen, waar we nu in verblijven. We hebben een appartement voor 8 personen met 3 slaapkamers en twee badkamers, waarbij 1 badkamer ook een sauna heeft, een tv 4x zo groot als thuis en een vaatwasser.

Joyce is helemaal blij met dit appartement, de afgelopen dagen kregen we steeds te horen dat ze het buiten wel mooi vond maar het huisje echt helemaal niks vond. Dit appartement vindt ze geweldig en nu nog kijken of ze de omgeving ook leuk vindt. Hier is al heel veel te doen, waaronder een zwembad binnen en buiten, tennisbanen, midgetgolf, speeltuin etc. Tamara gaat met Joyce naar de winkel hier beneden en verzameld voor vandaag een maaltijd bij elkaar. We hadden alleen niet in de gaten dat ze al dicht aan het gaan waren en mochten langs de zij uitgang met onze bij elkaar verzamelde spullen naar buiten. Morgenochtend wandelen we even terug om verse broodjes te halen, maar voor vandaag konden we in ieder geval een lekkere maaltijd maken.

De kinderen kijken een film en willen niet mee gaan wandelen na het eten. Tamara gaat op pad om te ontdekken wat hier allemaal te doen is, want ja we zijn hier niet zo lang dus zullen keuzes moeten maken wat we wel en niet gaan doen. Het buitenzwembad met de glijbanen ziet er mooi uit, maar is al gesloten vanwege het einde van het seizoen dus dat scheelt al.

Morgenmiddag staat op het programma om te gaan raften, waar we alle vier erg veel zin in hebben.

Oeps nu vergeet ik bijna het hoogtepunt van de dag te benoemen toen we op zoek waren naar de plek waar de sleutels moesten liggen, zagen we bij de appartementen 3 rendieren staan grazen. We konden makkelijk dichtbij komen en ze eens goed bekijken, wat bijzonder was dat. Je zou ze zo voorbij hebben gereden, maar gelukkig waren we nog heel alert.

Sprookjesachtige, magische foto van, ik denk Joey, op een flonder aan het meer met mist, prachtig! . En rendieren! Wow!