Dag 3 Kijken bij het landingsveld van de paragliders

Frankrijk, doussard

In de morgen ben ik samen met Joey al vroeg op pad gegaan om een wandeling te maken door het natuurgebied. Joey slaapt heerlijk uit tot 06:45 uur en ik ben dan ook al wakker, waarna we samen heel zachtjes naar buiten glippen zodat Joyce en papa verder kunnen slapen. Tijdens het wandelen kwamen we Madde tegen die ook al vroeg op pad was en hoorde we tussen de mais iets ritselen, waarschijnlijk een zwijn.

Hierna wilde Joey heel graag vissen gaan vangen en zijn we naar de haven gegaan om te kijken of we vissen konden vinden in het water. Het was erg mooi om de zon op te zien komen boven de bergen en het water wat glashelder was. We zagen een paar vissen, maar het lukte net niet om de vissen te vangen. Wie weet morgen een nieuwe kans met wat aas (brood) wat hij dan mee wil nemen.

Daarna heerlijk ontbeten met vers stokbrood, croissants en chocolade broodjes. Hierna is Jos nog gaan wandelen en hebben we rustig aangedaan en wat aan getut bij de Lodge.

Vandaag gaat Madeleine paragliden vanaf de Col de la Forclaz en gaan wij kijken als ze aankomt op het veld waar alle paragliders landen. We wandelen met Bert, Kevin en Niels door het natuurgebied naar het veld waar alle paragliders aankomen. Het is een leuke plek, waar je mooi alle paragliders kan zien landen en boven je aan ziet komen zweven. Madeleine zou met een groene parachute gaan vliegen, maar dit bleek een blauwe parachute te zijn met een beetje groen. Joey wilde filmen en heeft heel mooi een filmpje gemaakt van Madeleine die aan komt zweven en voor ons land op het grasveld inclusief al ons commentaar 😊

Hierna met zijn allen teruggelopen naar de camping om een ijs te halen en bij onze Lodge te eten. De Lodge is heerlijk ruim, zodat we met zijn allen buiten konden eten. Vandaag stond er poke bowl op het menu met friet. De friet op de camping kost maar liefst 15,- per bak, terwijl ze aan de andere kant van de weg een stuk minder duur zijn. Je moet het maar net weten en het ervoor over hebben om voor een bak friet zoveel geld te betalen.

Ik vind het hele mooie foto’s! Groetjes van Tobe (En de rest van de familie ;)