Oude gedeelte en haven van Barcelona

Spanje, Barcelona

Vandaag de dag rustig begonnen en heerlijk de tijd genomen voor het ontbijt. Vandaag ontdekte andere gasten de champagne fles en werd er door verschillende mensen een glaasje champagne toegevoegd aan hun ontbijt. Wij vonden de taartjes al best bijzonder voor een ontbijt.

Rond de middag trekken we onze wandelschoenen weer aan en lopen we richting De Ramblas. Iedereen loopt daar dit elkaar wat erg wennen was. We wandelen er doorheen en nemen de tijd om ook even te zitten en om ons heen te kijken. Zo waren we al twee mannen eerder tegen gekomen met een mountainbike en zagen we hem weer. Het leek erop dat hij de fiets had gestolen en nu weer door probeerde te verkopen. Ik maak er een foto van op het moment dat er naast hun aan politie auto langsrijd. Er is veel verkeer wat vooral bestaat uit taxi's.

We lopen verder en komen bij Colombus die ons de weg wijst naar het water. Wat fijn om de ruimte bij het water te ervaren en wat frisse lucht. Heerlijk bij de haven gezeten waar we een mooi uitzicht hadden. We lunchen een tapas hapje op een leuke plek bij het water. De ober was ontzettend aardig en maakte elke keer net een foutje wat voor een ongedwongen sfeer zorgde. Hij sprak ons aan in het Nederlands, maar dat bleek ook het enige woord te zijn wat hij kende in het Nederlands. Er heerlijk ongedwongen gegeten waar ik scampies bestelde en Jos iets wat hij dacht niet te kennen. Het bleek een soort friet te zijn met gebakken ei en Parmaham een goede combinatie en dat heerlijk buiten in de zon bij het water. Met op de achtergrond de aanvliegende vliegtuigen, boten en een kabelbaan waar je in zou kunnen.

We wandelen door het oude gedeelte van de stad en komen bij de kathedraal. Het is weer wennen al die straatjes en mensen om ons heen. We wandelen naar het Parc de la Ciutadella en voelen ons hier niet op ons gemak. We kijken even bij de mammoet en de fontein en gaan dan snel verder. Door Arc de Triomf die hier dichtbij is lopen we terug naar ons hotel. Zo hebben we weer een mooie ronde gewandeld van ruim 10 km.

Heerlijk om overal zo dichtbij te zitten op loopafstand of het openbaar vervoer te kunnen nemen. We gaan eten bij Casa Amàlia hier net om de hoek. Het reserveren online lukte niet dus zorgen dat we er op tijd zijn. Ze hebben nog plek, maar hebben nog 5 minuten nodig voordat de gasten naar binnen mogen. We kletsen wat met een ouder stel wat op doorreis is door Europa en mogelijk ook naar Amsterdam wil gaan. Het was een ontzettend leuke ervaring met heerlijk eten! De fooi aan het einde konden ze erg waarderen en we kregen zelfs een bedankje van de big boss voor. Het was het zeker waard en hele fijne leuke ervaring rijker.

Net ging de telefoon op onze kamer en dat was de receptie om door te geven dat degene die in bad zat of onder de douche stond voorzichtig moest zijn omdat het water heet was. Het was weer een dag met fijne leuke ervaringen. Morgen start onze dag een stuk vroeger en gaan we al om 9:00 uur een bezoek brengen aan La Sagrada Família. Dat word op tijd uit bed om te gaan ontbijten morgen.