Wandelen door de vulkaan

Duitsland, Steffeln

Vandaag was het weer en heerlijke dag met veel zon en een lekker temperatuurtje.

Eerst lekker geluierd bij het busje en grote bellen gemaakt met de gigantische bellenblaas. Mede mogelijk gemaakt door het leuke gezellige vrijgezellen feest wat mama heeft gehad :-)
Joyce had en hut gemaakt en wilde dat graag haar boterhammetje opeten. Ze kreeg visite van de wesp die ook heel graag in haar tent wilde om mee te eten. Het is steeds heerlijk weer om buiten te eten, alleen verpesten de wespen het om echt lekker te kunnen eten.
Daarna nog de kaartjes voor opa en oma met een zonder hond geschreven en op de bus gedaan.

Een bezoek gebracht aan de kleinste Maar, de bedoeling was om vanuit deze plek door te lopen naar het vulkaan gebied. Alleen Joyce wilde hier heel graag zelf lopen en dat was niet te doen vanwege het smalle pad met de brandnetels en doornstruiken. Een mooi rondje gelopen rondom de Maar en met de auto naar het gebied gereden waar je door de vulkaan kon lopen.

We dachten dat niet zoveel bijzonders te zien dus met de buggy en Joey op de arm op pad. Het was de bedoeling om Joey mee te nemen in de buggy, maar Joyce kroop er snel in. We kwamen nog een Nederlands gezin tegen met twee kindjes en een buggy dus dachten dat het wel te doen zou zijn. Maar hadden toch spijt dat we niet gewoon op zijn Jos en Tams met de draagzak en de rugzak op pad te gaan. Het was een prachtig ruw gebied met zelfs nog een kleine vulkaan waar je op kon klimmen. De steile rotswand die nog bewaard is gebleven kon je vanaf een afstand bekijken. Ook het naar beneden en boven lopen was heel indrukwekkend. Je kon goed de verschillende steenlagen zien. Jammer achteraf dat we niet eerst hier naartoe zijn gereden, nu hadden we niet alle tijd omdat het alweer tijd was om terug te gaan naar ons hutje en een heerlijke maaltijd te bereiden.

Papa en Joyce waren druk in de weer met de meegenomen klei, alleen was die al zo hard dat je hem niet meer kon vervormen. Joey lag lekker te slapen en mama aan het koken. Als toetje had Joyce smarties ijs uitgekozen, alleen heeft Joey er meer van op als Joyce. Hij liet het goed merken dat hij meer wilde. Het liefst eet Joey gewoon alles met ons mee en lust hij alles wat je hem geeft.

De maan was vanavond weer goed te zien en ziet er op de foto bijna uit als de zon.
Morgen onze laatste dag hebben ze tegen af en gaan we richting het wildpark. Benieuwd wat voor wilde beesten we daar tegen gaan komen....