Woensdag 26 juli 2017 Vertrek naar Frankrijk

Nederland, Tilburg

Vandaag is het dan zover en vertrekken we richting Frankrijk, om 7:00 uur alles nog even checken, plassen kijken of iedereen lekker zit en de beste route bedenken voor vandaag bekijken.
We zijn over Luik gegaan dwars door de stad, het ging erg vlot en was een leuke afwisseling. Toen we de stad uitreden zagen we een paar kerktorens, Joyce zag het bord einde bebouwde kom en zegt:" Hier mogen helemaal geen kerktorens komen"! Al snel valt Joey in slaap en Joyce even later ook.
We hebben veel P lasplekken gezien met een jongeman die nu heel goed aan geeft wanneer hij moet plassen en poepen. Elke keer wist hij het precies te zeggen voor een afslag waar we ook even konden stoppen.
De kinderen hebben heerlijk getekend, gekleurd en gekleid. Het was af en toe wat lastig, maar ze konden zich erg goed vermaken en maakte de mooiste creaties. Onderweg hebben we 1 file gehad en waren we weer blij dat we niet vooraan stonden en onze vakantie niet hadden kunnen beginnen.
Om 15 uur kwamen we aan bij het appartement, waar we op zoek konden naar de sleutel met een soort van geocach beschrijving met de Franse slag. We zijn het nog niet verleerd en al snel hadden we de keys gevonden. Toen de deur zelf nog open krijgen, wat eerst niet zo lukte tot Joyce vroeg:" Papa daar kan je het ook proberen". Dit was gewoon in het slot van de deur i.p.v het slot van de intercom.

Wat een leuk plekje net buiten het stadscentrum, met genoeg ruimte en een gezellige aankleding. De spullen die we nodig hadden naar boven gesjouwd en even uitgerust. nu wennen dat hier alle restaurantjes pas vanaf 19:00 uur open gaan. Een leuk restaurantje uitgekozen waar je lekkere pizza's kon eten op loopafstand van ons appartementje. De afstand was goed te doen, maar onderweg kwamen we al allemaal leuke plekjes tegen waardoor we toch nog wat later als gepland konden gaan eten.
De kinderen hebben zich eerst nog goed vermaakt in het park, waar een leuke speeltuin was en een ontzettend mooie watervalfontein.

We hebben heerlijk van onze pizza's gesmikkeld en toen heel snel terug naar het appartement, waar we nog kennis hebben gemaakt met de verhuurder van het appartement die ons nog verder wegwijs maakte in het appartement.

Daarna snel allemaal ons bedje opgezocht en lekker gaan slapen!

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. We zien al uit naar dag 2.