Wandeling door het Natuurpark de Eifel met de ranger

Duitsland, Natuurpark Eifel

Vandaag was een warme zonnige dag, en mooie dag om er weer op uit trekken met de wandelschoenen en de tassen voor de Kids. Jos had gezien dat we vandaag met een echte ranger een route van 6,5 km door het Natuurpark konden gaan maken.

De spullen bij elkaar gezocht en vertrokken naar Ordensburg Vogelzang om van daaruit de wandeling te maken met de ranger. Tijdens de wandeling kwamen we door het spooktocht Wollseifen.

We waren net vertrokken toen Joyce en ik langs een vrouw liepen die net een foto aan het maken was zegt Joyce enthousiast tegen me :"Mama die mevrouw maakt een foto van ons! "

Onze ranger had er zin in en vertelde hele verhalen, ik heb het niet allemaal gevolgd en haakte regelmatig al vrij snel af. Hij had ook allerlei voorwerpen en plaatjes mee genomen wat het voor Joyce ook allemaal wat visueler maakte. Het was een afwisselende groep met twee gezinnetjes en een zoontje. Twee dames behoorlijk op leeftijd die wat moeite hadden met de klim, maar verder goed mee kwamen. En Nederlands stel waar we veel mee hebben gekletst en nog een soort vrouwelijke bijna ranger.

De wandeling begon met een vrij steile klim naar boven, door de bossen en anders met het zonnetje op ons hoofd. Joey was ondertussen heerlijk in slaap gevallen in de draagzak en heeft van dit stukje weinig mee gekregen. Het is goed te doen om zo een wandeling te maken met de draagzak. Het is af en toe wel even goed opletten waar je je voeten naar zet, omdat je niet zo goed naar beneden kunt kijken.

Veel informatie gekregen over het gebied, de plantjes, bessen, beestjes en gebouwen die we zijn tegen gekomen. Onze ranger had genoeg stof om over te praten en vragen beantwoorden hij maar al te graag :-)

In het spookdorp even gestopt en kregen we een kwartier pauze. Daarna nog een stukje gelopen om zo weer bij de parking uit te komen. Jos heeft meer mee gekregen van alle verhalen van onze ranger. Ik heb heerlijk gekletst en rondgekeken en af en toe meegeluisterd, gekeken en geproefd.

Al met al een hele geslaagde wandeltocht, anders hadden we een hoop dingen niet zo beleefd als nu.

In Schleider vlak bij hebben we heerlijk Grieks gegeten aan en plekje langs het water. Joyce vond het geweldig dat je er op een stenen trap kon zitten om te kijken naar de eendjes. Daarna moe en voldaan door de regen terug gereden naar ons vakantie huisje.

Zijn benieuwd wat we morgen weer gaan beleven.....