Wandelroute Boucle des Cabanes van 7 km bij Château Merle

Frankrijk, Sergeac

Vandaag een route van 7 km uitgekozen die je in 2 uur zou kunnen lopen. Met de auto naar Sergeac en de wandelroute zou langs Château Merle lopen. Dit Château niet via de wandeling kunnen zien, het bleek ook een soort hotel te zijn.

In Sergeac en de hele wandeling zijn we bijna niemand tegen gekomen. Het was een mooie route door het bos helemaal naar boven. Wel iets pittiger als dat we hadden verwacht, toen we namelijk 5 km op pad waren hadden we bijna alleen nog maar geklommen. De laatste 2 km was wat stijler als gedacht naar beneden, maar wel weer met een ontzettend mooi uitzicht. En ja toch een echte Jos en Tam route op deze manier.

Bij het afdalen is Joyce in slaap gevallen dus nog even in de schaduw bij een bankje uitgerust totdat Joyce weer wakker was.
We hadden het plan om een hapje te eten bij Château Losse, maar laat die nu net dicht zijn op zaterdag :-)
Toen met de auto naar Saint-Leon-sur-Vezere gereden om daar te eten. Dat was nog best lastig, omdat bijna alles dicht was. Wij met onze gekke Nederlandse etenstijden, gelukkig was er een kok die dan nog wel een heerlijke pizza voor ons wilde bakken. We zaten heerlijk beschut op het terras en Joyce had het er ook naar haar zin.

Nog gewandeld langs het water en dan is het ineens alweer 4 uur. De rust is toch wel super, veel fijner als dat je plat gelopen word door de andere toeristen. Het enige wat je hier veel heen en weer zag rijden was busjes met kano's op of nog leeg.

Snel nog wat boodschappen gedaan en terug naar het huisje om bij te komen van de dag. Zitten we hier nu alweer een week de tijd vliegt, maar dat is een goed teken. Onze wandelsokken hangen te drogen, maar zullen morgen nog niet droog zijn. We gaan het zien wat morgen ons brengt en wat we allemaal weer mogen mee maken.....