Kajakken

Spanje, Puértolas

Vanmorgen nog wat moe van het leuke feestje, maar enthousiast over wat we vandaag gaan doen. We beginnen de dag met een heerlijk uitgebreid ontbijt en ik pak voor mezelf een wrap in voor tussen de middag.

We zoeken onze spullen bij elkaar en lopen naar de bus. Best fijn zo die vaste structuur in de vakantie en dat alles voor je geregeld is tot de activiteiten en de mensen die mee gaan. Ondertussen heb je wel een gevarieerd programma en staat er altijd iets nieuws op het menu.

We rijden en half uurtje met het busje mee en komen uit bij een meer. We laden de kajaks uit en slepen ze mee naar het water. Ik kan je zeggen dat is best pittig zo samen met Joey, maar het is ons wel gelukt. Zo stoer van ons ha ha. Bij het uit het water halen deden we het met meer en dat scheelde wel enorm.

We zijn er klaar voor en vertrekken om naar de overkant van het meer te gaan en daar in een inham pauze te nemen. Wat een gave plek om gewoon te mogen zijn, zo midden tussen de bergen en het heldere water. Joyce vaarde mee met iemand van de animatie die vandaag haar vrije dag had en mee ging kajakken. Ze hadden de grootste lol en waren goed aan elkaar gewaagd. Natuurlijk vielen ze in het water en is ook hun kajak een keer omgeslagen. Je hoorde het overal hoe en lol ze hadden samen.

Wat een gave plek hadden ze uitgekozen om onze wraps en broodjes op te eten. De kinderen hadden bijna geen tijd om te eten. Van verschillende hoogtes konden we het water inspringen. Vergeleken met de rivier was het water heel erg warm.

Dan is het toch weer tijd voor de tocht terug waar je zo een uur over doet om weer terug te komen. En dat is niet altijd alleen in de boot. Zo leuk dat je elkaar een beetje kent een elkaar zo ook wat kan helpen.

Het was weer een fijne dag en ja het is hier warm 33 graden, maar we raken al wat gewend aan deze temperatuur en het ritme in Spanje. Eerlijk dat bevalt best goed, zo maar eens kijken of we vanavond echt lasagne eten met hamburgers.

Morgen gaan we dan toch echt raften en ik hoor er al veel leuke verhalen over. Het gaat alleen zo snel, voordat we het weten zitten we weer in de bus naar Nederland 😁

Volgend jaar gewoon 3 weken gaan

Peter 2024-07-17 18:51:57

Wat fantastisch. Zo leuk om de foto's te zien. Heerlijk. Doet ons goed. Liefs uut het mooie en vandaag zonnige Weumelinge

Opa en oma 2024-07-17 19:05:27

Wat een mooie vakantie in een schitterende omgeving zeg! En helaas gaan vakanties altijd veel te snel. Geniet van het raften morgen.

Karen 2024-07-17 21:57:57

Mooie oefening voor morgen alvast en het is heerlijke zwemmen in dat mooie heldere water, Veel succes morgen, het wordt vast weer genieten,