7e Dag chillen op de camping

Frankrijk, Doussard

We hadden het plan om te gaan wandelen en Jos zijn nieuwe wandelschoenen in te lopen. De kinderen hadden andere plannen en wilde heel graag met hun vrienden spelen die overmorgen weer terug naar Nederland vertrekken. Voor ons dus een dag rustig aan en de kinderen lekker hun ding laten doen. Ik herinner het me van vroeger hoe leuk het was om te spelen met andere kinderen die je had leren en om daar dan nog een tijdje mee te corresponderen.

Voor ons allemaal weer een nieuwe fase, waarin onze kinderen meer stem krijgen en kunnen aangeven wat ze zelf willen. Mooi om te zien hoe ze het eerste contact aangaan met andere kinderen en hoe zich dit in korte tijd vormt tot een leuke vriendschap. Joyce geeft aan het erg leuk te vinden om een vriendin te hebben in Groningen waar ze nu mee kan schrijven en e-mailen.

Jammer dat we alweer afscheid moeten nemen van Roos en Noam. Maar wat leuk om op deze manier toch het camping gevoel mee te krijgen. Het is in een Lodge anders als echt op het veld op de camping, waar je veel dichter op elkaar staat etc. Ook zijn nu niet alle Lodges bezet, maar we hoorde dat het vanaf morgen wel vol zit. We zijn erg benieuwd naar de nieuwe mensen die hun intrek gaan nemen vanaf morgen.

De kinderen hebben genoten van het heerlijk op de camping zijn en te kunnen spelen met de andere kinderen en wij hebben er ook van genoten om ze zo bezig te zien en het leuke contact met de ouders. Jammer dat ze allemaal in het noorden van het land wonen, maar een goed excuus om een keer heen te gaan om te schaatsen van de winter.

En zo dit de eerste week er ineens alweer op, bizar hoe snel het gaat. Maar wat zijn we blij dat we het gedaan hebben en er even echt uit zijn met zijn vieren.