6e Dag de 42e verjaardag van Tam

Frankrijk, Doussard

Wat een cadeau om jarig te zijn op vakantie, precies 40 jaar geleden was ik ook in Frankrijk en vierde ik mijn 2e verjaardag. Mijn vader vertelde het verhaal van mij hoe ik in een ijssalon langs alle tafels ging om te zeggen: “Jij lust geen koek he?”, om dan vervolgens overal de koek te krijgen tot in de treuren. Ook dat we met veel honger in een restaurant aankwamen en ik daar een stuk stokbrood kreeg waar ik een hap van nam en vervolgens met een grote: “BAH” op de grond gooide. De theorie van ouders als het stokbrood al niet lekker was dan moeten we hier niet zijn en zo zijn ze weggegaan.

Mooi om nu weer in Frankrijk te zijn met mijn eigen gezin, om heerlijk te genieten van elkaar en van de omgeving. Dat is de afgelopen twee jaar wel anders geweest in de zomervakantie die in het teken stond van de ziekenhuisbezoeken van Jos.

Wat hebben Joyce en Joey weer hard gewerkt om een mooi cadeau te maken, blijer kan je een moeder niet maken met een zelfgemaakt cadeau. Ik heb van beide een eigen vliegtuig gekregen. Beide willen heel graag kunnen vliegen nu ze al de vliegers van de berg zien gaan over het meer.

En ja ons plan was om te gaan wandelen vandaag, totdat Jos gisteren zijn schoenen opruimde voordat we naar bed gingen en er achter kwam dat zijn zool los begon te laten. Baal baal, want ja je kan het risico niet lopen om halverwege de berg je zool te verliezen. Dus vandaag stond in het teken van nieuwe schoenen kopen voor Jos, gelukkig hebben ze die niet zo heel ver weg van de camping. Zelf ben ik samen met de kinderen de natuurroute gaan lopen die start net langs de camping. Ze ontdekte van alles en vonden het allemaal reuze interessant en mooi. Het was nu alleen te druk om hagedissen te vinden, dus nog een keer terug om die te zoeken.

Besloten nadat Jos in de middag terug kwam om bij onze Lodge te blijven, wat voor de kinderen een feest was. Beiden hadden ze vrienden gemaakt en konden ze heerlijk met ze gaan spelen. Joey vond zijn vriend niet lief, lees zijn vriend deed niet wat hij wilde ha ha. Joyce ging samen met haar vriendin zwemmen en had de grootste lol toen we even gingen kijken.

Na het eten Jos mee genomen naar de wandelroute langs de camping, waar hij nog een aantal plekken herkende van toen hij er kwam met zijn ouders. In de morgen was er nog een groot bloemenveld wat nu om gemaaid was. Joey kon dit niet begrijpen, omdat mensen geen bloemen mochten plukken en dan ineens alle bloemen kapot waren gemaakt.

Jos is nog een stukje verder gelopen voorbij de camping waar ze een cache hebben gevonden die deze keer wel heel netjes was neergelegd en goed te vinden. Geocachen was een hobby van ons voordat we kinderen kregen en heeft ons vooral op vakantie op veel mooie plekken gebracht. Wie weet waar het ons deze vakantie nog kan gaan brengen. Benieuwd naar de dag van morgen ….

Geweldig wat een mooie natuur en wat een mooie plaatjes. Super zo mee te mogen genieten van jullie avonturen en jullie geluk zo samen te zien genieten . Liefs van mij en dank voor delen ‼️🦎

Hagedisje‼️ 2020-07-16 21:35:36

Ondanks dat we de verhalen al aan de telefoon gehoord hebben was het weer fantastisch om jullie verslag te lezen. Vooral met de foto's erbij. Heel andere verjaardag dan voorgaande twee jaren Tam. Wat hebben ze mooi geknuffeld voor jou. En wat lijken ze op jou op die mooie foto van jullie drietjes. Mooier dat die foto van jullie vieren met die gekke gezichten😂😍. Zie nu al uit naar jullie verhaal van morgen. Geniet er weer van.👨‍👩‍👧‍👦❤