13 Dag toch nog even de berg op

Frankrijk, Doussard

Om 07:15 uur stond Joey aan mijn bed met de mededeling dat hij klaar was om de dag te beginnen. Joyce sliep gisteren avond erg laat, dus hop onze schoenen aan en naar buiten om een wandeling te maken door het mooie natuurgebied. Waar ik zelf een half uur wandel, wandel ik er met Joey 1,5 uur. Hij ziet en ontdekt van alles onderweg, maar we hebben al die dagen nog geen bever gezien. Vandaag waren er heel veel slakken en ook met huis die ik nog niet eerder gezien heb.

Toen we om 09:00 uur bij de tent aankwamen hebben we papa en Joyce wakker gemaakt om te gaan eten, want ja ons plan was om in de ochtend een wandeling te maken en in de middag lekker te gaan zwemmen. Na het ontbijt werden de kinderen door de overbuurmeisjes gevraagd om mee te gaan naar de kidsclub, konden wij even opruimen en een route bedenken. Wat nog erg lastig was, doordat de routes die er waren alleen heen waren en ja we wilde ook graag terug en dan werd het een dagtocht. Tegen 11 uur kwamen de kinderen terug vol verhalen van de kidsclub en zijn we ons klaar gaan maken om naar de Col de la Forclaz te gaan om daar te wandelen.

Het eerste wat we dan zien zijn de koeien, benieuwd of ze weer naar de andere wei mogen over de weg. We wandelen naar boven, waarbij Joyce er niet zoveel zin in heeft. Zo anders als de eerste keer dat we de bergen in gingen, toen konden we haar niet bijhouden. Jos is toen met haar terug gegaan en heeft wat gedronken, waarbij ze aangaf dat ze niet gedacht had dat we nog vaker de bergen in zouden gaan om te wandelen. Joey vond het geweldig om over het stenen pad naar boven toe te lopen en de parachutes van dichtbij te zien. De een na de ander ging de lucht in waar het meestal heel goed ging. Met een ijsje erbij op een stoel naast het veld zat ik samen met Joey eerste rang, wat een uitzicht en wat leuk om van zo dicht bij te zien.

Bij het naar beneden wandelen heb je een mega mooi uitzicht over het meer, wat zijn de bijna twee weken voorbij gevlogen en wat ga ik dit uitzicht missen en de bergen. Toen nog even naar de supermarkt om eten te halen, want vanavond hebben we gasten. We hebben Anne en haar familie uitgenodigd om bij ons te komen eten. Daarna snel naar de camping om onze zwemkleding aan te trekken en naar het meer te gaan. Daar was het een stuk frisser wat erg fijn was, Joey begint gelijk met graven en Joyce was er al en die lag in het water met de opblaaskrokodil.

Wat was het weer een super dag en de dagen hier zijn veel te kort, heerlijk gegeten met zijn achten en daarna nog een ijsje gehaald bij de bar en het water spetter paradijs. Hier vind in de avond de animatie plaats waarbij het vanavond Karaoke avond was. De kinderen konden nog even lekker dansen en toen snel naar hun bed, want morgen gaan we al vroeg op pad voor onze klimtraining. We zijn benieuwd en hebben er zin in!