11e Dag op de camping

Frankrijk, Doussard

De kinderen slapen uit en ik wandel in de ochtend een ronde door de omgeving om daarna met de kinderen om brood te gaan in de winkel. Jos gaat naar Doussard om zijn bril te laten maken, waar een schroefje van kwijt is geraakt en haalt gelijk weer wat boodschappen. De kinderen willen niet mee en willen heel graag naar het strand toe. Ik ben met de kinderen naar het strand gegaan, waar het eerst nog bewolkt was en warm. Ze hadden voor vandaag bewolking afgegeven en mogelijke onweersbuien, maar dit bleek niet kloppen en werd een zonnige warme dag.

Joyce kwam al snel Anne tegen, waar ze de rest van de dag mee is op getrokken en ontzettend blij was dat ze weer een vriendin had gemaakt. Joey is ondertussen aan het bouwen aan zijn kasteel en samen zwemmen we wat.

In de middag zijn we nog naar het nieuwe stuk geweest waar een binnen zwembad is en waar buiten een water festijn is met ligstoelen en waar je wat te drinken kan halen en een ijsje kan eten. Het was nodig om af te koelen en De kinderen hebben er heerlijk gespeeld. Joyce wilde naar Anne toe, maar kon hun stacaravan niet vinden. Later bleek dat de moeder het nummer had omgedraaid van de plek waar ze zaten.

Zo konden ze nog even samen spelen voor het eten en is Joyce meegelopen naar waar zij zitten. Anne woont dichter bij in Raamsdonkveer wat niet ver bij ons vandaag is, maar ik denk niet dat ze de plek van Roos in kan nemen.

Fijn Jos en Tam dat jullie ieder even je ding konden doen. Voor de kinderen ook heerlijk om even zo maar alleen aan het meer te zijn. Even pas op de plaats en nieuwe vrienden leren kennen. Voor Joey komt dat misschien ook nog wel hoewel hij ook heerlijk zelf bezig kan zijn met een beetje steentjeszand en water. Veel plezier voor morgen alvast. Kijk weer al uit naar jullie verhaal.