Dag 4 Aankomst Tyngsjo Vildmark

Zweden, Lidköpings kommun

Vannacht sliepen we op de boot, wat was dat een ervaring. Je merkte bijna niks van het feit dat je op het water was. Onze hut had alles wat we nodig hadden, een bed, wc en zelfs een douche. Het bovenste bed was opgeklapt tegen de muur en kon je heel makkelijk uitklappen en opmaken.
Joey is op tijd wakker en afgesproken met hem dat we dan boven op het dek gaan kijken. Het is dan net 07:00 uur geweest en we komen dan van de donkere kamer in een mega verlichte gang. Daarna lopen we naar boven en schijnt de zon al volop door het raam. De lucht was mooi blauw en de temperatuur was heel erg aangenaam. We zagen ze bezig met de voorbereidingen voor het ontbijt en om half 8 klonk door de speakers waar je wat kon eten en hoe laat we aankwamen. Dit was het moment dat Jos en Joyce wakker werden, omdat dit ook te horen is in alle hutten.

We hebben snel nog even gedouched en zijn toen naar het zonnedek gegaan om een broodje te gaan eten. Hier komen we het Nederlandse gezin tegen waar de kinderen gisteren ook heerlijk mee hadden gespeeld. We wensen elkaar een fijne reis en tot ziens over 2 weken, dan zitten we als alles volgens planning verloopt weer samen op de boot terug naar Duitsland.

We krijgen de oproep om in onze hut of in de openbare ruimte te wachten op het sein dat we naar het autodek mogen en we weer van het dek af mogen. Dit alles verloopt soepeltjes en we zijn dan iets voor 10 uur onderweg naar onze eerste locatie in Zweden.

Onderweg kijken we in het boekje wat erbij zit en besluiten we om de tip te volgen over Lacko Slott https://www.lackoslott.se/en/camping-guest-harbor/
We kunnen nog net de afslag nemen om hiernaartoe te gaan. Het is wel de investering van een half uur heen en een half uur weer extra terug, maar we dachten zo in het boekje te lezen dat dit wel de moeite waard zou zijn. Het Slott zag er fantastisch uit aan de buitenkant en de omgeving ook. Alleen bleken we net de tour van half 1 te hebben gemist en ging de volgende pas om half 3. Je kon hier ook wat eten, maar dat viel erg tegen. We besluiten om verder te gaan en nog wat te eten bij een haventje. Dit was heerlijk en we hadden hier een heel mooi uitzicht over de haven en het meer.
Jos bedacht om 200 meter hemelsbreed eraan te plakken en nog een geocache te zoeken. De kinderen zagen een pad wat wat omhoogging en zijn gaan kijken. Het was Joey die het logrolletje vond wat bungelde aan een touwtje aan een boom.

Daarna snel weer op weg, met als tussenstop eerst nog een supermarkt. In de reisbeschrijving stond dit als tip om te doen bij de laatste supermarkt ongeveer 40 minuten voor de eindbestemming. Onderweg een lijstje gemaakt met wat we nodig hadden voorde komende dagen en Tam samen met Joyce de winkel in. We stonden binnen en wisten niet wat we zagen. In de winkel was echt van alles te krijgen en nog meer dan wat we op ons lijstje hadden staan. Zo stoer van Joyce die vraagt gewoon hoe het werkt met het wegen in het Engels en begrijpt dan ook dat de citroenen niet gewogen hoeven te worden, maar dat ze per stuk betaald moeten worden.
Ze hadden in de supermarkt ook verse sushi dus dat werd ons avondeten van vanavond. De auto zat al vol, maar alle boodschappen hebben we er ook nog bij gekregen.

Toen op pad voor het laatste stuk, wat een mooie omgeving met al die meren en bomen. In vergelijking met waar we vandaan kwamen, was dit bijna slaapverwekkend ook al was het heel erg mooi. We bellen het nummer van de vakantiewoning om aan te geven dat we later zullen zijn en kregen te horen dat het nummer niet klopte. Dit was nog het nummer van de vorige eigenaren, toen het nummer gekregen van de huidige eigenaar en die was ontzettend aardig. Het maakte niet uit hoe laat we zouden komen, als we maar genoten en heel aan zouden komen. Het was net of we elkaar al kende en wat zijn de Zweden aardig echt zo een verschil met hoe we in Duitsland bejegend werden.

Onderweg gaan we alvast op zoek naar elanden, maar we zagen alleen maar eilanden. Bijna hetzelfde toch 😊. En dan rond 20:30 uur komen ook wij aan op de plaats van bestemming, wat een ruimte hebben we ineens in onze vrijstaande vakantiewoning en naast de deur een schommel en een paadje wat waarschijnlijk naar het meer toe loopt. https://tyngsjovildmark.com/cabin-dennis/ Op deze locatie verblijven we 4 nachten en gaan we 1 ochtend vroeg op om om 09:00 uur mee te gaan vissen met een echter visser op een bootje. Hier bleek verwarring over te zijn kregen we te horen bij aankomst. Er verblijft nog een gezin die dit hadden aangegeven. We zouden ook activiteiten gaan doen, maar dit kan niet allebei en moesten we kiezen. De activiteiten waren niet zo spectaculair en omdat Joey het al heel de tijd in zijn hoofd heeft om te gaan vissen en ook heel graag visser wil worden, gaan we vissen. De boot is niet zo groot dus kunnen de kinderen mee en 1 van ons.

Morgen maar eens de buurt gaan verkennen en even genieten van alle rust en ruimte die de natuur ons hier gaat geven.