Aankomst

Spanje, Puértolas

Zo heerlijk geslapen en lekker uitgerust de dag begonnen rond 04:00 uur. Joyce en ik waren net voor de nachtwissel in slaap gevallen en werden wakker van het licht en dat er verder geen rekening gehouden werd dat er mensen sliepen :-) Het lukt ons om nog een beetje slaap te pakken, maar het is niet veel.

De bergen zien maakt ons niet meer slaperig en we genieten van het uitzicht en dat we in zo een mooi gebied zijn. Het is ook nog even spannend of we niet om hoeven te rijden vanwege de Tour de France die precies vandaag gereden gaat worden waar wij langs komen. We zien de opbouw en kunnen nog gewoon die rijden.

Er is een groep die al op hun bestemming is aangekomen en nog met een busje verder gaat naar de camping. We zwaaien elkaar uit en zien ze waarschijnlijk op de terug reis. Hierdoor hebben we nog meer plek en kunnen we het laatste stukje bovenaan en vooral zitten. Fantastisch uitzicht hadden en al snel waren wij er ook.

Om 9:30 uur konden we nog aansluiten aan het ontbijtbuffet en onze lunch maken voor de middag. Er wordt heerlijk verder gespeeld door de kinderen en kennis gemaakt met andere ouders uit de bus. Er is een husky hond van 1 van de begeleiders en die komt natuurlijk ook kennis maken met ons.

De tenten zijn nog niet helemaal klaar en we vermaken ons door de buurt te verkennen en alvast een kijk te gaan nemen bij het water. De kinderen vinden het fantastisch en zo al een mooie eerste dag. Er komen nog meer gezinnen en met iedereen heb ik al een heel fijn contact. We hebben gezamenlijk een koelkast en ik haal samen met een andere moeder wat drinken uit het winkeltje zo voor iedereen. De ander heeft er glazen en zo zitten we daar al gezellig met elkaar.
De meeste komen uit België en dan komt er nog een gezin wat zo heelijk vertrouwd klinkt voor mij en ja hoor. Hoe kan het ook anders ze komen uit Zeeland en niet zomaar we kennen gezamenlijk heel veel dezelfde mensen, maar elkaar dus niet. Ze hebben Jos ook gekend en zo drinken we de eerste vooravond al gezellig een biertje en een wijntje met iedereen in de zitjes voor onze tent. Met het detail dat we de wijn kopen maakte met het zwitsers zakmes van Jos wat Joyce mee had genomen.

Er is een briefing en daarna gezamenlijk eten en kennismaking voor de kinderen. We eten Paella en die was echt heerlijk, nog lekkerder dan die Jos en ik gegeten hebben in een restaurant in Barcelona.

Ik ben zelf nog een beetje beduist van alle mooie ontmoetingen en verbindingen die ik al gemaakt heb een samen met Joey ga ik nog even naar het water. Ik hoor daar een Belletje en zo zitten we daar een koe en kalf met haar jong over de brug komen. Joey is druk met allerlei stenen te verleggen in het water. Vroeger deed hij dit al het allerliefste heerlijk met water en zand bezig zijn.

We sluiten nog even aan bij de rest en hebben een intense maar mooie eerste dag te pakken. Ook qua weer is het precies lekker, maar dit zal komende dagen en druk warmer worden. Morgen krijgen we in kleine groepjes de klim en abseil technieken die we de rest van de week mogen gaan inzetten bij de verschillende activiteiten.

Lieve allemaal. Wat doet het ons goed dat jullie het nu al zo fijn hebben. Zien weer uit naar jullie volgende foto's en verslag. Liefs uut Weumelinge

Jannie 2024-07-14 09:09:27

Wat fijn dat jullie het leuk hebben en leuke dingen gaan doen geniet ervan met z’n allen Groetjes uit Nieuwjaar

Ina 2024-07-14 09:48:31

Wat een heerlijk verhaal om te lezen en de foto's zeggen genoeg. Vol genieten van elkaar en de mooie nieuwe ontmoetingen. Heel veel plezier 🌞 Liefs Chantal