2e Dag Op verkenning

Frankrijk, Doussard

Onze tweede dag alweer, eerst heerlijk buiten gegeten en toen op naar het meer of naar de zee zoals Joey hem blijft noemen.
Zo warm als het overdag is zo koud is het de nachten, waarbij het de ochtend al snel opwarmt tot een lekkere aangename temperatuur. De kinderen lieten zich niet kennen en zijn heerlijk gaan zwemmen in het meer en zandkastelen gaan bouwen.

Daarna zijn we heerlijk de taartjes op gaan smikkelen die we gisteren nog hadden gekocht toen de kinderen moesten plassen en te kijken wat we vandaag zouden kunnen gaan doen. Het werd de waterval en de grotten. Nog even een lekkere lunch buiten met wat pizza die over was van gisteren en daarna hop wandelschoenen aan en in de auto. Al heel snel werd het stil achterin en bleek Joey in slaap te zijn gevallen. We wilde hem nog even laten slapen en zijn nog een stukje verder gereden om uit te komen bij Lasambuy, waar we met de stoeltjes lift omhoog zijn gegaan om vervolgens een heerlijke bergwandeling te maken nog hoger de berg op. Wat kunnen onze kinderen klimmen zeg ik kon ze zelf nauwelijks bij houden.

Wat een mooie uitzichten tijdens de wandeling en al helemaal toen we boven waren. Met uitzicht over het meer en over de vele andere bergen met besneeuwde bergtoppen. Daarna nog een afdaling naar beneden wat eerst nog wat onwennig was voor de kinderen, want ja hoe zet je nu je voeten het beste neer om zo min mogelijk uit te glijden. Maar ook daar waren ze zo achter en waren ze al snel weer haantje de voorste op hun wandelschoenen.
Weer met de stoeltjes lift naar beneden wat Joyce naast me maar saai vond en ik, ik vond het maar niks zo hoog in de lucht op een bankje. Maar ben blij dat ik het elk keer toch maar weer doe, want wat is het mooi om zo hoog een wandeling te kunnen maken.

En toen was het tijd voor een rondje in de rodelbaan, ik met Joey en Jos met Joyce. Toen ik wat wilde afremmen op de baan wilde Joey dit absoluut niet dus met volle vaart naar beneden en wat een lol hadden we. Wat leuk was dat veel leuker dan zitten in zo een stoeltjes lift. Jos kwam samen met Joyce achteraan en al heel snel kwamen toen de volgende die volle vaart tegen hun opknalde. Joyce was erg geschrokken, maar na een check van de EHBO leek het gelukkig mee te vallen. En je raad het al ze wilde nog wel een keer, maar dan sneller dus niet met papa maar met mama. We dachten dat is een goed teken en wat was het leuk om ook nog een keer samen met haar te kunnen keihard over de baan en nu ook weer de grootste lol. Deze keer hoefde we niet ons kaartje te scannen, dus waarschijnlijk kunnen we nog een keer als we ons deze vakantie gaan vervelen.

Toen was het toch echt tijd om wat te gaan eten en zijn we heerlijk een Hamburger gaan eten, maar voordat we weer beneden waren moesten we toch eerst nog wat bochten door. Ook dat was ik vergeten dat ik daar niet altijd tegen kon, gelukkig was er ook nog een snellere route met wat minder bochten. Maar wat hebben we heerlijk gegeten in een klein restaurant waar ze alleen hamburgers op het menu hadden staan. Die gingen er bij iedereen goed in om daarna snel weer naar onze Lodge te gaan om uit te rusten van deze indrukwekkende dag. Erg benieuwd wat morgen ons gaat brengen.

ziet er geweldig uit! Geniet ervan!