Dag 6 naar Aravis parc d'aventures

Frankrijk, Doussard

Vandaag was de dag dat we naar het klimbos gingen samen met de familie Cijsouw. Joey heeft er een heel jaar naar uitgekeken om weer terug te gaan en dan eindelijk de routes te mogen gaan doen vanaf 6 jaar. Om 10:00 uur hadden we afgesproken en net iets over half 11 waren we op de locatie van het klimbos Aravis parc d’aventures

De paardenlucht kwam ons vertrouwd tegemoet van de manage die naast het klimbos ligt. Het was er nog niet druk en na het meten en een blije Joey dat hij net groot genoeg was, mochten we aansluiten voor de instructie en daarna voor het oefen rondje.
Kevin en Niels stonden het samen uit te proberen toen ze hun harnas aanhadden, waarna Joey langs komt in klikt en zijn karabijn met touw over het systeem beweegt. Allebei reageerde ze door te zeggen: “Oh zo moet dat” :-) heel grappig moment om twee van die grote jongens te zien staan en Joey het hun voor ziet doen.

We komen allemaal door de test en alleen Joyce en Joey mogen de hoogste routes dan niet doen, maar dan blijven er nog 3 over en twee voor de allerkleinste dus genoeg te doen. Ook is het zo dat je nog een keer kan en mag als je ze allemaal gedaan hebt. Dus ineens was het 16:30 uur en toch weer tijd om terug te gaan. Allemaal vonden we het erg leuk en de tijd is voorbij gevlogen.

Als je in de buurt bent een ontzettend leuke plek om heen te gaan, voor jong en oud is er uitdaging genoeg.

Wow! Stoere kinderen. Allemaal. Knap hoor. Papa's en mama's ook allemaal geklommen?