Dag 2 Les Gorges du Fier

Frankrijk, Annecy

Allemaal heerlijk geslapen in de tent, waarna de eerste ontwaken rond 07:00 uur. Misschien zijn we de kou nog gewend, maar zo koud als het vorig jaar was zo lekker was het nu in de nacht.
Vandaag hadden we het idee om de bergen in gaan, maar door de weersvoorspelling en de code geel die ze afgaven hebben we ons plan veranderd.

Eerst zijn we naar het winkeltje op de camping geweest om visnetten en croissants. Om daarna een bezoek te brengen aan de Familie Cijsouw die met hun tent op de camping naast ons staan en te kijken of ze het leuk vonden om samen op pad te gaan vandaag.

Zo zijn we vandaag naar Les Gorges du Fier gegaan, waar we een gedeelte van de rivier de Fier via een loopbrug konden bewonderen. https://www.gorgesdufier.com/
Wat bijzonder om via een loopbrug midden in het bos te kunnen lopen, waar dan onder je de rivier stroomt.

Vanuit deze mooie plek konden we te voet naar Domaine & Chateau de Montrottoir https://www.chateaudemontrottier.com/
Ondanks dat ze voor vandaag slechter weer afgaven, hadden we heerlijk weer en konden we toen we aankwamen bij het chateau zo met de gids mee lopen die ons de twee kamers in het chateau liet zien waar je niet alleen kon komen. Daarna konden we zelf op pad om te ontdekken wat het chateau nog meer had bewaard. Er was een draaitrap naar boven, waar je een mooi uitzicht had over het chateau en de omgeving.

Hierna ging de familie Cijsouw terug naar de camping om te gaan zwemmen en zijn wij naar Annecy gegaan. De kinderen vonden de bruggen met het heldere water fantastisch, met in het centrum op elke hoek een ijssalon waar mensen voor in de rij stonden. We zagen een levend standbeeld staan, waar Joey enthousiast op af liep. Wat hij niet had verwacht was dat dit standbeeld een persoon was en schrok zich rot toen de man een fluitend geluid maakte en met zijn voet een stamp beweging maakte. Toen hij van de schrik bekomen was vond hij het geweldig en heeft hij samen met Joyce geoefend in het zijn van een standbeeld wat tot leven komt als je hem geld geeft.

We hadden nu wel honger gekregen en gekeken naar iets om te eten in de buurt, waarbij we terecht kwamen in een restaurant aan de rand van het centrum en in de buurt van de parking waar we stonden. Voor ons doen waren we laat, maar voor Franse begrippen vroeg om te gaan eten. Na eerst heerlijk wat gedronken te hebben konden we ons eten bestellen en was het er daarna ook al vrij snel. De kinderen vonden het erg leuk om in het restaurant te eten en vonden de frites echt heel erg lekker, wat ze ook waren.

Daarna weer terug naar de auto, waarbij we netjes overstaken bij het zebrapad en de auto netjes stopte. Alleen de brommer die daarna kwam zag dit niet en knalde boven op de auto. Dat maakte echt wel even indruk op ons alle 4, waarna we al snel de auto en brommer langs zagen komen rijden en de schade op het zicht mee leek te vallen.

Al snel de auto weer gevonden en de rit naar de camping gemaakt langs het meer van Annecy, met boven de bergen nog steeds flink wat wolken.

Zo leuk om jullie verhalen te lezen.we zien nu al uit naar vandaag. Liefs en kusjes van opa en oma.