Aquarium

Frankrijk, La Bugue

Samen met Joyce gisteren de folder gelezen over het aquarium en ze wilde wel graag gaan kijken bij de visjes.

Ook hadden we gisteren avond nog bezoek van een muis die het aanrecht kwam inspecteren.

Ze was het vanmorgen nog niet vergeten en gaf aan visjes kijken samen met papa en mama? Ja Joyce we gaan vandaag kijken bij de visjes en de krokodil plus de leguaan. Ze heeft er zin in een wij ook :-)

Het aquarium was een half uur rijden bij ons vandaan en lag midden in een stadje waar het vandaag markt was. Ineens zagen we waar alle toeristen waren die liepen over de markt, we nog niet eerder zoveel mensen bij elkaar gezien.

Joyce was ondertussen in slaap gesukkeld, waardoor we nog een extra rondje konden doen. De omgeving is hier veel rotsachtiger en je word overspoeld met bezienswaardigheden.

Maar goed ik dwaal af we gingen naar het aquarium. Toen we daar aankwamen stonden er nog bijna geen auto's en leek het er heel klein uit te zien. We kunnen kort zijn het bezoek was geweldig!! Klaar ha ha, teveel foto's om nu allemaal te laten zien en dan nog moet je het zelf van dichtbij hebben gezien en van dichtbij kon je de dieren zien dat Is zeker!
We hebben ontzettend genoten en alle dieren goed kunnen bekijken, ze waren allemaal heel goed te zien en te vinden. Ook kon je via de wifi precies zien welke dieren in welk aquarium leefde. Het was gewoon super bijzonder en heel rustig, alles zag er heel verzorgd uit. Aan het einde nadat we een croquet monsieur hadden gegeten mochten we de vissen nog mosseltjes voeren. Als dat geen ervaring is al die monden die die paar mosseltjes uit je handen willen slurpen echt een heel gek gevoel.

We zouden nog wel een keer een rondje willen doen, maar daar was de tijd niet meer na.
Bij het huisje nog een nieuw veldboeketje bij elkaar gezocht en wat bloemetjes bij Joyce in haar haar en de dag was alweer zo goed als om. Papa naar de winkel geweest in de tussentijd even koken, eten, kleuren en kletsen en het is weer tijd om naar bedje te gaan. Papa had speciaal voor mama TamTam cakejes mee genomen en ze waren nog lekker ook :-D

Plannen voor morgen hebben we nog niet, maar ideeën genoeg. Het weer is heerlijk en de zon doet hier nog goed zijn best. Benieuwd wat voor diertjes er vanavond ons huisje komen bezoeken. Op de gebruikelijke motjes, vliegen, wespen, muggen, katten en hond hebben we ook al twee keer een gigantische libelle, padje en muis binnen gehad.