Dag 3 De overtocht Kiel-Gotenborg

Denemarken,

Vandaag staat ons volgende avontuur op de planning een reis door Duitsland om de oversteek te gaan maken van Kiel naar Gotenborg. Als we wakker worden zien we dat het heeft geregend en ziet het erbuiten grijs uit. We pakken onze spullen alvast in en gaan naar het restaurant van het hotel om te gaan ontbijten. Inmiddels hebben we ervaring en stellen we een lekker ontbijtje samen. Bij de kinderen is dit geroosterd brood met chocoladepasta, komkommer en fruit.
Het ontbijtbuffet is erg uitgebreid en vandaag ontdekken we de honingraden, waar je met een pompje honing voor je yoghurt kan pakken.

Dan de auto halen die we beneden in de garage mochten zetten. Het is allemaal wel heel smal met ook nog een bocht om de garage in en uit te komen. Maar we hebben de tijd en doen het rustig aan voor zover Tamara dit ook trekt, want die wil de boot echt niet gaan missen. Met haar ervaring van de reizen naar Polen door Duitsland en de vele wegwerkzaamheden en opstoppingen die er waren was dit nog wel even een uitdaging.

De navigatie gaf aan dat we rond 16:30 uur aan zouden komen bij de boot, maar dat was zonder stops. Heel even leek het of we er eerder zouden zijn, maar toen kwamen we in een Stau. Later heeft de navigatie ons nog om een Stau geleid en was er rust we zouden ruim op tijd aankomen bij de boot. Het idee was om In Hamburg een hamburger te gaan eten, maar dit hebben we niet gered.

De kinderen zijn druk met hun Pokémon kaarten en de box die we voor ze hebben samengesteld met allerlei spulletjes in, waarmee ze een reisverslag kunnen maken. Zo hebben we straks mogelijk 3 verschillende herinneringsverhalen van onze vakantie door Zweden.

Ineens waren we daar en zagen we de boot achter een gebouw in de haven liggen, nog even langs de controle en onze kaartjes voor de kamer op halen en we mochten de boot op. Het herinnert aan de keren met de veerboot in Zeeland en de broodjes kroket. Deze hebben we niet kunnen vinden op de boot, maar wel een heerlijke plek op het zonnedek met livemuziek en een BBQ. Dat vonden we toch leuker dan binnen in een restaurant of buffet.

Joyce maakt na het eten een vriendin als we nog even naar binnen gaan, naar de plek waar kinderen konden spelen. Het gezin waar ze bij hoorde bleek ook via hetzelfde reisbureau een reis te gaan doen door Zweden. We komen erachter dat het niet om dezelfde reis gaat, maar we wel weer samen op de boot terug naar Nederland zouden zitten.

Wat is het magisch om op zo een schip te mogen zijn en dan vooral op het dek. De animatie, kinderdisco, bingo zijn er ook maar gaan niet op tegen het uitwaaien op het dek.

Morgenochtend komen we aan om 9:15 uur in Gotenburg en reizen we naar ons eerste verblijf in Zweden zo een ruim 4 uur in de auto.

Superleuk om mee te kunnen kijken. Scandinavië staat nog zo op mijn verlanglijstje. Mooi om jullie te zien genieten!

Coby 2022-08-21 08:09:27

Tamara, Jos en kids. Geniet van jullie reis samen. Fijn om jullie avonturen te volgen. Kus Ineke