dagje camping

Nederland, Rheeze

vandaag is het moederdag, al bij het krieken van de dag komen de jongens naar ons toe. ze hebben kadootjes en kunnen bijna niet wachten tot mama ze uitpakt, het duurt Koen allemaal wat te lang en die begint maar vast zelf uit te pakken. en wat ben ik verwend de jongens hebben beide een prachtige bol wol uitgezocht, Stan heeft druk geknutseld op de psz en een prachtig fotolijstje met foto gemaakt en ook kreeg ik een prachtige landscape's zandloper.

als de kadootjes zijn uitgepakt gaan Albert en de jongens naar de kampwinkel om lekkere broodjes uit te zoeken, ze komen terug met croisantjes, tijgerbolletjes en speciaal voor mama een chocolade croisant.

na het ontbijt gaan de jongens lekker in het speeltuintje spelen en gaan wij bedenken wat we willen gaan doen vandaag. we hadden bedacht om weer fietsen te gaan huren en een rondje te gaan fietsen maar helaas waren alle bakfietsen al gereserveerd. de jongens zijn nog wel lekker aan het spelen en we besluiten in de ochtend lekker op de camping te blijven.

als Koen zijn middagslaapje uit heeft besluiten we nog even lopend naar de olde meyer te gaan een recreatieplas op 5 minuten (met de jongens dan) lopen vanaf het chalet. eerst trotseren we de eikebomen waar draden met rupsen aan hangen, en daarna komen we een hele zwerm muggen tegen die ons erg lekker vinden.

eenmaal bij de plas en lekker ingesmeerd heerlijk smeren met water en zand. in de plas zitten kikkervisjes en met een beetje oefening weet Stan die ook zelf te vangen in zijn emmertje. Albert weet ook nog een klein visje te vangen die op de bodem ligt (hij denkt een jong snoekje, maar geen idee of dat zou kunnen).

na een ijsje keren we terug naar het chalet om na het feestmaal voor de jongens van gisteren nu een feestmaal voor onszelf klaar te maken. heerlijke verse asperge's vers van het land. na het eten allemaal nog even lekker douchen zodat we morgen fris en schoon weer aan de dag gaan beginnen.
de plannen zijn om morgen naar dino zoo in duitsland te gaan.

Wat een verwennerij op de vroege morgen. Was het water van de Oldemeyer niet koud? Ziet er uit als weer een leuke dag.

Harm en Hilma 2023-05-14 20:20:06

ik vond het water fris maar de jongens heerlijk gingen eerst pootjebaden en daarna steeds verder het water in