Taormina- isola bella

Italië, Sicilia

Vanmorgen na het ontbijt stappen we in de auto om eens een dagje naar taormina te gaan. Van te voren veel over gelezen en schijnt een mooo plaatsje te zijn dit klopt ook veel mooie boogjes kerkjes en een kasteel prachtig.
Wat ons meteen opvalt is de strenge beveiliging hier van politie en leger. Ook hadden we van te voren gelezen dat isola bella mooi moet zijn. Een klein eilandje net voor de kust van taormina. Na het stuk door de hoofdstraat van taormina die kant op gewandeld prachtig mooie doorkijkjes en prima trappen om af te dalen. Eenmaal aangekomen op het strand kin je makkelijk door het water heen waden naar het eilandje, heg eilandje valt een klein beetje tegen je kunt er prima zwemmen maar het museum dat er gevestigd is, is maar voor z'n klein deel open dat je nog maar weinig te zien krijgt van het eiland.
Na hier een poosje gezeten en gezwommen te hebben terug naar taormina zelf dit hadden we bedacht konden we wel met de kabelbaan doen maar helaas deze deed het niet en hebben we het shuttle busje maar gepakt want 240 treden naar beneden is leuk omhoog is een ander verhaal😀. Weer aangekomen in taormina nog even naar de botanische tuin geweest vanwaar je prachtige uitzichten hebt ook hiervoor geld jammer dat een deel voor onderhoudt gesloten was. Hierna hebben we de auto weer opgezocht en zijn we langs de kustlijn gereden met her en der een stop in een klein plaatsje prachtig😍.
De tijden voor het avondeten zijn wel even wennen de meeste restaurants openen pas om 20.00 op zich prima maar aangezien ze hier in de supermarkt geen brood kennen en we tussen de middag geluncht hebben met tucjes duurde dit wel erg lang maar daardopr smaakte de pizza vast extra lekker.
Planning voor morgen de etna op ciao

Mooie foto's weer, genoeg om van te genieten!

Leoni en Jarno 2017-05-08 21:54:51

Mooie foto's en mooi weer. Nemen jullie op de terugreis een beetje mooi weer mee naar nederland ?