Assen

Nederland, Assen

Nadat gisteren de band van de auto gerepareerd is wordt ons verteld dat we hier niet lang mee door kunnen blijven rijden..
Omdat Albert deze week nog een aantal keren op en neer naar Lelystad moet besluiten we om onze plannen aan te passen en eerst op zoek te gaan naar een garage. Bij de kwikfit in Assen kunnen we wel terecht, maar wat gaan wij in de tussentijd doen?
Na even gezocht te hebben vertrekt er vanaf het station wel een wandeling van 10 kilometer. Aangezien het station op loopafstand van de kwikfit zit lijkt ons dit een prima dagbesteding.
Eenmaal Assen uit blijkt de natuur hier prachtig te zijn, stukken met bos mooie beekdalen prachtige bloemen, het gekwaak van kikkers dat bijna oorverdovend was en een paar drentsche schaapjes. Al met al een topwandeling.
Eenmaal terug in Assen gaan we eerst een hapje eten en aangezien de garage nog niet gebeld heeft besluiten we het centrum nog maar even in te gaan. Ook hier was het gezellig. In verband met een amerikaanse tentoonstelling in het museum was er van alles te beleven in het centrum, van mooie oude amerikaanse auto's tot de enige echte Elvis die tot onze verbazing verrassend goed kon zingen. Ook zijn we Bartje nog tegengekomen.
Nadat we nog eventjes op een terrasje genoten hebben besluiten we toch maar even bij de garage te kijken. Die blijkt ondertussen klaar te zijn met de auto.
We besluiten terug te gaan naar het huisje en met een biertje te gaan genieten van het heerlijke weer.

Een andere invulling van jullie 1e vakantiedagdan jullie eerst hadden gedacht. Maar zo te lezen hebben jullie je goed vermaakt.

Harm en Hilma 2018-05-26 19:26:22

Klinkt nog steeds als een leuke dag!