Killorglin-carrigaholt

Ierland, Clare

Vanmorgen vertrokken vanuit een regenachtig killorglin om de dingle peninsula te gaan rijden. Dit is ook een rondrit een schiereiland boven het eiland van gisteren, lang niet zo bekend als de ring of kerry maar minstens net zo mooi( als het niet mooier is). Heerlijk ontbeten in de auto op het strand van inch. In het begin veel last van mist en regen maar gaande weg wordt het weer steeds beter en klaart het op. Tijdens onze rondrit op zoek naar koffie stuiten we op een cafe wat bij binnenkomst een huiskamer van mensen blijkt te zijn waar ze koffie verkopen, Erg leuk en onverwacht. Een stukje verder komen we de eerste mooie kliffen van vandaag tegen wat ons hier opvalt is dat de randen niet zijn afgezet( bij de ring of kerry wel) hierdoor kun je mooi over het randje kijken. Na de dingle peninsula doorgereden via de wild atlantic way naar tarbert. Aangekomen in tarbert nemen we de ferry naar killimer om vervolgens door te rijden naar carrigaholt waar ze een heerlijke pub hebben met heerlijke verse vis op het menu. Na vandaag schijnt het weer met de dag beter te worden dus heerlijk wandelweer voor de komende dagen.

Gezellig cafeetje. mooie foto's van de oceaan en de kliffen