Naar Sao Jorge

Portugal, Manadas (Santa Bárbara)

Vanmorgen worden we al vroeg gewekt door blaffende honden in de omgeving, op zich geen probleem omdat we toch al van plan waren er vroeg uit te gaan. We hebben een drukke ochtend voor de boeg de tassen hebben we gisteren al weer ingepakt dus we kunnen vlot vertrekken. Eerst de tank van de auto vol gooien en dan de auto afleveren bij het verhuurbedrijf dit is nog nooit zo makkelijk gegaan. Hierna lopen we door naar de bagage drop off zodat we alleen nog handbagage hebben. Ook dit is zo gebeurd. We hebben nog tijd voor een lekker ontbijtje en we houden het weer/journaal ook een beetje in de gaten. Volgens ons valt het allemaal nog wel mee met die orkaan/ tropische storm.
Na het ontbijt gaan we maar alvast door de douane ook al z'n makkie in vergelijking met andere luchthavens. Het vliegtuig dat we moeten hebben loopt enige vertraging vanuit Sao Miguel maar dat mag de pret niet drukken. Na een klein half uurtje vliegen, komen we aan op Sao Jorge.
Nadat we de huurauto hebben opgehaald rijden we naar Velas, de grootste plaats op het eiland. Aan de kust merk je dat de oceaan wel wat ruiger is maar het valt allemaal nog mee. Als we aan de lunch zitten krijgen we bericht dat ons appartement/blokhutje voor de komende 6 dagen klaar is voor ons.
We hebben deze voornamelijk uitgezocht vanwege z'n prachtige lokatie we kijken zo uit over de oceaan. ondertussen begint het steeds harder te waaien en regent het af en toe ook wat maar dat mag de pret niet drukken.
Morgen is het weer hopelijk weer wat beter zodat we op dit wandeleiland bij uitstek, ook de eerste tocht kunnen gaan lopen en anders zien we dan wel weer verder.

inderdaad een mooi uitzicht! Veel wandelplezier.