Een dagje milo

Italië, Sicilia

Voor vandaag hebben we besloten het lekker rustig aan te doen. Na weer een heerlijk ontbijt ( gebak voor Alja vlees en kaas voor Albert)besluiten we eerst maar eens de was te doen, de kleding is van de wandeling op de etna wel echt heel vies geworden.
Eenmaal dat gedaan maar eens een beetje relaxen en wat met de hond spelen. Na het eten van een arancini (gefrituurde risotto ballen specialiteit op sicilië) lopen en het dorp in voor de giro we hebben hier een mooi plekje uitgezocht net na de bocht berg op. Het mooiste vinden we toch wel de reclame caravaan de rest is zo weer voorbij. Na de giro willen we graag een ijsje eten maar gezien de lange rij die er staat besluiten we nog maar een uurtje of wat te wachten. Als we terug zijn bij de gelaterie zijn we de enigen Alja besluit te gaan voor een brioche e gelato ( broodje ijs ook een ripisch siciliaans gerecht) en Albert kiest voor een gewoon bakje ijs, Albert is alleen heel goed in het kiezen van smaakjes ijs die hij niet lust😂😂.
Nu nog even genieten van de rust en een spelletje kakkerlakkensalade.
zometeen een pasta norma eten gemaakt door de b&b eigenaar met wijn gemaakt van druiven van de etna we zijn benieuwd.
Plannen voor morgen eerst nasr de alcantara kloof wandelen en dan door naar milazzo.

Maar goed dat Alja eerst nog naar de tandarts is geweest met het eten van al deze zoetigheden. Veel plezier verder. We lezen morgen wel weer het verslag van jullie belevenissen.