Fort fuente

Italië, Piona

Zachtjes tikt de regen op het zolderraam oh nee correctie op het tentzeil. Vanmorgen werden we wakker van de miezerregen heerlijk zolang je in de slaapzak ligt maar helaas wil het eerst nog maar niet droog worden dus toch er maar uit en een bak koffie zetten. Na de koffie maar op zoek naar een supermarkt om ontbijt te halen en spulletjes voor het avondeten. Na het ontbijt besluiten we onze wandelplannen maar even op te schorten en naar fort fuente toe te gaan.
Fort fuente is een oud fort uit de spaanse tijd en nu nog een ruine. Eenmaal boven blijkt het fort vandaag gesloten voor bezoekers maar aangezien het hek dicht zit met een tentharing durfden wij het wel aan naar binnen te gaan.
Bij de kassa netjes entree geld neergelegd en toch maar een rondje lopen. Eenmaal op het hoogste punt als we ons omdraaien zien we in een keer militaren op het terrein verschijnen.... oeps😇.
Wij naar beneden komt er een gids ( die net ons geld bij de kassa gevonden heeft) op ons af om te vertellen dat het fort gesloten is en alleen voor groepen toegankelijk ( de militaren) maar na tekst en uitleg mogen we toch verder kijken.
Na de lunch zetten we onze dag voort door naar fiumelatte (of melkschuim vrij vertaald) te gaan dit is de kleinste rivier van italie met een lengte van 250 meter. Aangekomen in het plaatsje waar het moest zijn even zoeken want het staat niet aangegeven maar als je de route eenmaal gevonden hebt prachtig wandelen over smalle bergpaadjes met diepe afgronden er direct naast de fiumelatte valt uiteindelijk een beetje tegen en is niet meer dan een mooie waterval.
Na een heerlijke echte italiaanse latte machiatto zetten we koers naar de abdij van piona. Een abdij die nog in gebruik is en prachtig is om te zien.
Zo maar eens eten maken en morgen door naar san remo of daar in de buurt.

Jammer dat het weer tegen valt. Maia begint zich hier al aardig thuis te voelen(binnen) Buiten is nog eng maar proberen visjes in het aquarium te vangen is leuk. Jullie komkommerplantjes zijn flink gegroeid.