Midleton- aghadoe

Ierland, Aghadoe

Vandaag vanuit midleton vertrokken met het plan om naar barrycourtcastle te gaan. Hier aangekomen blijkt het een heel mooi kasteel te zijn, maar op dit moment helaas gesloten voor publiek. Na het maken van een paar foto's door naar Cobh op aanraden van de gastvrouw in Midleton. In Cobh aangekomen blijkt het een mooi plaatsje te zijn en echt het bezoeken waard helemaal gebouwd tegen de rotsen aan met een mooie kathedraal. Na het bezoeken van de kathedraal naar de white star line, jaja voor de geschiedenis kenners onder ons daaronder voer de titanic. We hebben de titanic experience gedaan wat inhoudt dat we een kaartje krijgen met een naam erop van 1 van de 123 passagiers die aan boord zijn gegaan van de titanic. na een rondleiding door het gebouw en uitleg over de titanic kom je er aan het einde van de tour achter of de persoon die op je kaartje staat de ramp heeft overleefd of niet. Best een interesant gebeuren.
Van de ramp die we overleefd hebben hebben we ontzettende trek gekregen, dus eest maar eens even een broodje eten en dan weer door.
De volgende bestemming is killarney national park waar we van plan zijn lekker te gaan wandelen. Eerst zijn we in het park gestopt bij een oude abdij wat ons hier opvalt is dat het allemaal redelijk goed behouden is gebleven en er verrassend netjes uitziet nog even door gelopen naar een mooi meer eigenlijk hadden we ook het plan om vanuit hier door te lopen naar de watervallen. Op de kaart lijkt het niet zo ver lopen maar eenmaal aan de wandel komen we overal bordjes van tegen maar niet van de waterval.
Na enig beraadslagen terug naar de auto en dan maar opzoek naar dd waterval. De waterval hebben we met de auto snel gevonden er blijkt hier ook nog een mooie rondwandeling te zijn die we ook nog maar even meepakken.
Na de wandeling besluiten we dat het prachtig zou zijn om nog iets verder naar het zuiden af te zakken en dan via de gap of dunloe terug te rijden naar boven.dit is een echte aanrader heerlijke smalle weggetjes waar je zo nu en dan moet wachten op overstekende schapen. Uiteindelijk rond half zeven bij de b&b waar we snel een maaltijd bereiden nu nog even douchen en het programma voor morgen in elkaar zetten

Mooie waterval en heel mooi landschap. Veel plezier, maar kijk uit voor zinkende boten.