Rondwandeling de hoge venen

België, Eupen

Vandaag is het mooi weer en besluiten we een wandeling te gaan maken.
We kiezen uiteindelijk voor een wandeling van 21 kilometer in natuurgebied de hoge venen. Hrt is hier prachtig eerst lopen we een stuk gelijk op met een riviertje die we ook tweemaal oversteken tijdens dit deel van de wandeling zien we ook waar het gebied zijn naam aan dankt super drassige grond met nog een veenlaag. Na dat ee de drukke weg over gestoken zijn komen we in een bosgebied met hoge dennen ook hier volgen we na een tijdje weer een rivier. Op een gegeven moment worden we toch enigsinds onaangenaam verrast door 3 dikke grote omgevallen dennen op ons pad, deze zorgen voor enig oponthoud omdat we ons er langs heen moeten wurmen wat eigenlijk ook wel weer grappig is. Daarna nog een paar klimmetjes naar boven toe en moe maar voldaan de auto weer in. Nu met de beentje omhoog en zometeen genoeten van een heerlijk belgisch biertje.

Altijd leuk dat stormen, die zorgen voor omgewaaide bomen