Rondje Fietsen

Nederland, Annen

Na een wat traag begin van de ochtend besluiten we rond 10.30 dat het te warm is om een stuk te gaan lopen en dat we de fiets pakken dit keer. We vertrekken vol goede moed richting Zuidlaren, hier gaan we natuurlijk even op zoek naar Berend Botje. Het koste ons enige moeite maar we hebben hem gevonden. Ook worden we geinterviewd door Radio Drenthe :)
Hierna fietsen we door richting De Groeve om vervolgens via een nieuw fietspad richting Gieten te gaan. Hier was het prachtig maar heel weinig hoge begroeiing, daardoor heel warm maar prachtig om allerlei grassen en bloemen in bloei te zien. Ook zou hier vee moeten lopen maar die hebben we niet gevonden.
In Gieten aangekomen hebben we wel zin in wat te drinken en lunchen zou ook niet verkeerd zijn, bij het plaatselijke bakkertje kun je heerlijk zitten en is het prima vertoeven.
Aangezien we alle twee de waterfles al leeg hebben besluiten we ook nog maar even wat extra drinken in te slaan voor de verdere tocht.
Halverwege Eext komen we nog een hunebed tegen omdat we er nog geen een op de foto hebben staan besluiten we hier even te stoppen om een foto te maken. We stuiten hier op een enigzins exentrieke man met wat andere theorieen over het ontstaan van de hunebedden we maken maar even een praatje een snelle foto en snel weer door.
Vanuit Eext is het nog een een kleine 4 kilometer terug naar het huisje.
We hebben nog vlees in de vriezer liggen van de bbq van zondag en besluiten dat het vandaag een mooie dag is om dat op te maken. Net geinstaleerd op de plek onder het paviljoen begint het hard te waaien en te regenen. Door de wind worden we toch nog behoorlijk nat onder het paviljoen en besluiten we om de boel op te pakken en naar binnen te gaan.
Eenmaal binnen is met 2 minuten alles weer droog en besluiten we weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Jammer van de regenbui. Hier ook flink veel regen. Die meneer zijn wij waarschijnlijk ook al eens tegengekomen! Vreemd figuur, reed hij op een brommertje?