Milazzo- stromboli

Italië, Stromboli

Na een karig ontbijt ( niet zoals we hier gewend waren) verlaten we de b&b en vertrekken we richtig het centrum van Milazzo toen we hier gisteren waren hadden we al ontdekt dat parkeren hoer een probleem is zo makkelijk als het in andere plaatsen is zo moeilijk is het hier. Na wat naspeur werk van albert vinden we aan de rand van het centrum een garage enig nadeel hun parkeren de auto en je laat de autosleutels daar achter. Aangezien we voor de reis naar stromboli alleen onze dagrugzakken mee mogen nemen staan we even in dubio we besluiten de waardevolle spullen mee te nemen en de rest van de kleding achter te laten. Nadat de shuttle ons bij de haven heeft afgezet besluiten we milazzo zelf maar eens nader te verkennen vanaf de boulevard heb je een mooi zicht op de haven. Eenmaal daar zittend op een muurtje vallen de wandelstokken van alja uit de tas albert besluit de 2 meter naar beneden te klimmen en ze er weer uit te vissen wat een held ( vindt hij zelf) verder valt er in milazzo eigenlijk maar weinig te beleven en weinig te zien. Zoals omschreven in de lonely planet het is een lelijke stad, die omschrijving klopt wel😀. We besliiten om de tijd maar te doden met een bakje koffie en een croisantje met room.
Eenmaal aan boord de draagvleugelboot vinden we een mooi plekje aan het raam. Vanaf hier kunnen we in het begin mooi bootjes kijken en later diverse eilandjes bekijken. Na 2 uur varen komen we aan op stromboli. Eerst maar eens de b&b opzoeken deze blijkt net buiten het stadje te liggen tegen de berg op even een pittig klimmetje maar zeker de moeite waard, vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht. Nadat we ons een beetje opgefrist hebben dalen we weer af naar het dorpje eerst maar even bij het trekkingburo langs waar we de rrekking voor morgen geboekt hebben. Wat blijkt als we daar zijn Albert heeft voor overmorgen geboekt😆 gelukkig kon het nog omgezet worden naar morgen. Na weer een heerlijke brioche e gelato en een vingerhoedje voor oma gescoord te hebben gaan we eerst nog even terug naar de b&b straks nog even lekker eten en dan optijd het bed in.