Annen - Schipborg (De Strubben)

Nederland, Annen

Na een heerlijk ontbijt besluiten we lekker een stuk te gaan wandelen. In het huisje zijn meer dan voldoende route's aanwezig en we besluiten de hunebed en grafheuvelroute te lopen deze is 15.2 kilometer lang.
Aangezien de route praktisch langs het huisje loopt pakken we hier de route op. Via Annen zelf lopen we zo de Strubben, een prachtig natuurgebied en een vroeger militair terrein, in. Ook loopt hier vee los. Schaapjes en koeien vooral eerstgenoemde blijken niet bang te zijn en de camera erg leuk te vinden.
Als we de beestenbende achter ons laten lopen we langs de verlaten stormbaan van het leger en niet veel later komen we de eerste grafheuvels tegen. Als we doorlopen komen we in schipborg aan, het naburige plaatsje, we steken hier een beekje over en lopen langs de bosrand. Aan de andere kant de uiterwaarden een heel stuk langs het beekje. We steken het beekje weer over en komen weer in het bosgebied aan. Hier zien we ook de eerste hunebedden staan.
Het prachtige vennetje omgeven door de Rodondenderons is ook zeker het vermelden waard. Een prachtig gezicht nu de rodondenderon volledig in bloei staat. Het laatste stukje van de route is een beetje lastig te volgen via de routebeschrijving. We besluiten Google er maar even bij te pakken, die kent niet alle kleine weggetjes maar kan ons toch op weg helpen.
We lopen het laatste stuk over de heide en de zandverstuiving, hier is het knap warm en zijn we blij dat we bijna rond zijn.
Bijna bij het huisje aangekomen vinden we dat we wel een ijsje verdiend hebben. De rest van de middag luieren we lekker in de tuin tot Albert het tijd vind om de bbq aan te steken. Nu is het tijd om Albert flink in te maken met rummikub

Mooie wandeling en ook mooie foto's. Loop je de volgende keer over de leuning van de brug naar de overkant. Mooie uitdaging en het levert hoe dan ook een mooie foto op. Van die kleine visjes mag je er wel wat meenemen voor onze lege vijver. Veel plezier nog de komende dagen