Rondje omgeving

Nederland, Annen

Na het ontbijt besluiten we vandaag richting het gasselterveld te vertrekken om hier te gaan wandelen. Aangekomen op de parkeerplaats ziet het er veelbelovend uit, mooie houtsnijbeelden staan er op ons te wachten. Als Albert de wandelschoenen aangetrokken heeft vertrekken we vol goede moed. Net lekker op weg komen we muggen tegen die ons wel zien als een lekker hapje. We besluiten snel door te lopen. Na een kilometer zijn we nog niet van die onbeesten af en aangezien het niet echt heel fijn wandelen is zo, en Albert er hele grote bulten van krijgt besluiten we terug te gaan naar de auto.
Het boomkroonpad is vanaf hier niet zo heel ver en we besluiten koers daar naartoe te zetten. Na een bak koffie en een rondje door het bezoekerscentrum gaan we de boomtoppen in. Op zich best grappig om een keer te doen maar niet heel bijzonder. Aangezien we hier boven geen last hebben van de muggen hebben we toch weer onze zinnen gezet op een wandeling. Net begonnen aan een nieuwe wandeling weten de muggen ons weer te vinden, we besluiten dat een wandeling er dan maar niet in zit vandaag en keren richting het huisje.
Na de Lunch zetten we koers richting Bourtange een klein vestingsplaatsje een heel leuk en gezellig plekje waar ze druk bezig zijn met de voorbereidingen voor de slag om Bourtange die dit weekend nagespeeld gaat worden. De mensen lopend in de middeleeuwse kostuums geven het net wat extra's. In de oude molen vinden we nog een zwaluwnestje met een broedende zwaluw er op.
Na een welverdiende sorbet zetten we weer koers richting het huisje en wachten we het noodweer af.
Voor de mensen die morgen naar Praag vertrekken een heel fijn weekend daar!

Heel herkenbaar allemaal. Jullie een gezellige laatste avond in Annen. Albert succes met je examen morgen! Wij laten wel even weten als we in Praag zijn aangekomen.

Harm en Hilma 2018-05-31 17:43:18

Oh ja nog vergeten te melden omdat Albert zo veel weg moest mogen we tot zondag blijven dit doen we ook

Alja 2018-05-31 18:25:05

Wat super dat jullie langer mogen blijven, geniet nog even lekker van al het moois daar!