Veel gedaan

Italië, Santo Stefano di Camastra

Na een heerlijk ontbijt van de eigenaresse van de b&b wij noemen haar nonna (oma), vertrekken wij naar onze eerste bestemming van vandaag halaesa dit is een oude griekse nederzetting( wat er van over is). Nadat we met veel enthousiaste ontvangen zijn gaan we eerst het muzeum gedeelte in hier worden een aantal archeologische vondsten tentoongesteld. Hierna lopen we nog naar de overblijfselen van de nederzetting wat moet dat er indrukwekkend uitgezien hebben in die tijd. Mooie marmeren beelden prachtig bewerkte hallen. Gezien de grote van de stapelstenen vragen wij ons af hoe ze die daar toen der tijd gekregen hebben en zo netjes op elkaar gestapeld hebben. Na hier uitgekeken te zijn rijden we door naar castelbuono een dorpje iets verder op de berg. In ons wandelboekje hebben we een leuke wandelroute gezien maar de beginlokatie is vrij onduidelijk, we hopen hier bij het touristoffice meer duidelijkheid te krijgen deze zou van 10.00 tot 13.00 open zijn. Maar helaas vandaag schijnbaar niet, gelukkig zijn we niet de enige toeristen die voor een dichte deur staan😀. Castelbuono blijkt nog wel een leik plaatsje te zijn met een goed in takt gebleven kasteel. We besluiten de gok te wagen en toch proberen de weg te vinden naar de wandelroute dit is gelukt. We hebben een wandelroute uit gezocht van 4.7 kilometer niet heel lang maar voor de gemiddelde loper eerst maar eens kijken wat dat inhoudt.....
De route is prima te lopen en gaat mooi geleidelijk aan omhoog met af en toe prachtige vergezichten en dan weer een dicht diep (sprookjes)bos. Ook vinden we hier een 800 jaar oude eik met een mariabeeldje.Na de wandeling besluiten we nog even door te rijden naar cefalú een plaatje aan de kust. Ook een leuke stad met veel kruip door paadjes en prachtige poortjes nog even lekker uitgekeken over zee heerlijk. Opk staat er een prachtige kathedraal die zeker het bezoeken waard is. Na nog even op het station navraag gedaan te hebben over de trein vertrekken we weer naar de b&b.
Planning voor morgen met de trein naar palermo.

Mooie foto's, vooral die oude eik!

Harm en Hilma 2017-05-16 20:13:21

Leuk om ook de menging van stijlen/invloeden te zien, ook de Afrikaanse invloeden zijn duidelijk te zien.