Porto empedocle- catania

Italië, Catania

Na het ontbijt en uitgebreid afscheid door de b&b eigenaar zetten we koers richting Catania we hebben besloten langs de kust te rijden en te stoppen bij isole delle Correnti. Dit is een eilandje net voor de kust waar je volgens de omschrijving via een verzonken pad naar toe kunt waden. Dit verzonken pad is meer een weggeslagen pad maar tot borsthoogte waden we door het water en komen bij het eilandje aan. Op het eiland staat een verlaten vuurtorentje met bijbehorend gebouw die we nog even beklimmen. Na een rondje over het eiland zetten we weer koers richting vaste wal.
We rijden door een agrarisch gebied met kassen zover als het oog rijkt. Wat we hier ook veel zien zijn brandjes.... nou hebben we dat deze vakantie wel vaker gezien( heb je afval steek het in de fik) maar vandaag hebben we zo nu en dan wel eens vraagtekens gezet bij dezd brandjes zo kwamen we een aantal keer een akker tege die in de hens stond en dd berm die in de brand stond. Aangezien de locals ook gewoon doorrijden besluiten wij dat ook te doen door naar Catania, wat ons meer opvalt is de vele troep langs de weg . rond 17.00 uur komen we aanin Catania aangezien we pas vanaf 19.00 kunnen inchecken gaan we eerst de buurt een beetje verkennen we denken in een wat betere buurt te zitten( armani einkels e.d) en bij de b&b aangekomen zit er een portier. Na het inchecken en het ontbijt doorgegeven te hebben nog maar even een beetje nieuws uit manchester gevolgd. Morgen Catania centrum in.

We zullen het over een paar dagen gaan missen om de verhalen te lezen en de foto's te kijken.