Palermo

Italië, Santo Stefano di Camastra

Na een niet al te beste nacht slaap, vertrekken we vandaag naar Palermo. We rijden met de auto naar Cefalú en nemen vanaf hier de trein dit omdat we gelezen hebben dat het rijden on Palermo echt verschrikkelijk moet zijn.
Eenmaal aangekomen in Palermo brengen we eerst een bezoek aan een van de vele markten die de stad rijk is wat een gewaarwoordig is dat zeg. Als we de markt achter ons gelaten hebben zetten we koers richting de catacomben van Palermo hier liggen wel honderden gemummificeerde lichamen heel bijzonder om te zien( hiervan geen foto's want dat is streng verboden kunt het wel op google vinden) ook ligt hier een meisje dat in 1920 gemumificeerd is dit meisje is 2 en ziet er nog prachtig in tact uit ( alsof ze in wax gegoten is).
Eenmaal weer bovengronds lopen we door richting de cathedraal ondertussen genietend van de mooie gebouwen om ons heen. Eenmaal aangekomen bij de cathedraal klimmen we naar het dak waarban je een mooi uitzicht hebt over de stad. Eenmaal weer beneden bekijken we de rest van de cathedraal met de schatten en de cripten. De cripten zijn prachtig versierd maar als je net bij de catacomben weg komt valt het wat in het niet. Vanaf de cathedraal lopen we zo verder het oude stadscentrum in waar we ons blijven verbazen over de mooie gebouwen en fonteinen. Langzaamaan zijn we aangekomen bij de zee waar we nog een stukje door het park heen lopen en dan via een andere route weer door het oude stadscentrum heen wandelen.
Aan het eind van de middag pakken we de trein weer terug naar Cefalú waar we nog even aan de boulevard gaan eten en uitkijken naar een mooi groot zeilschip.

Zo te lezen vermaken jullie je prima. Veel gekocht op de markt?

Harm en Hilma 2017-05-17 22:46:18

Een veel te grote en goedkope bak kersen :)

Al 2017-05-22 20:49:02

Als ze dan maar wel lekker waren.