San jose/ monteverde

Costa Rica, Monteverde

Vanmorgen optijd opstaan. want om kwart voor 8 moeten de koffers om de lobby klaarstaan, en het ontbijt op zijn.
We vertrekken vandaag naar monteverde en het nationaal park daar. Vanuit San Jose zijn we vertrokken richting westerlijke kust en zijn we gestopt aan het strand, wat daar opvalt is het zwarte vulkaan zand. Na een aantal foto's en een bak koffie vervolgen we onze reis.
Na het wat vlakke land aan de kust trekken we de bergen in, met mooie vergezichten.
Rond kwart over 1 komen we aan in monteverde waar we eerst gezamelijk gaan lunchen, dit ook omdat het hotel de kamers om 2 uur pas klaar heeft.
Eenmaal in het hotel worden we aangenaam verrast door de kamers.
Dit zijn meer lodge's die zeer ruim zijn met twee kingsize tweepersoonsbedden voor ons samen.
Maar goed snel de tassen op de kamer gezet en weer terug naar de bus.
En waarom? Omdat we een skywalk willen gaan doen. Heerlijk is dat wandelen over hangbruggen door het nevelwoud het eerste stuk van de wandeling is het droog en zien we weinif nevel, maar op een gegeven noment zien we steeds meer nevel verschijnen. Maar ja nevel neemt ook regen mee maar daar waren we op voorbereid. Eenmaal terug bij het startpunt zien we als kers op de taart nog een neusbeer verschijnen, hier is helaas geen foto van want toen hij ons zag was hij zo weer weg.