Catania

Italië, Catania

Na hrt ontbijt nemen we de metro naar het centrum van de stad dit is een ritje van ongeveer 5 minuten. Aangekomen in het centrum lopen we direct een markt op weer heel gezellig en druk. Ook hebben we gelezen dat er een leuke vismarkt moet zijn hier gaan we ook nog naar op zoek ook hier is het gezellog druk met ontzettend veel ( levende) vis. Na nog een bezoek aan de cathedraal en langs een aantal mooie geboueen gelopen te zijn, zijn we sneller uitgekeken in de stad dan we verwacht hadden. Dit komt onder andere doordat het oide centrum klein is. Dat het centrum zo klein is komt doordat er een deel verwoest is door een vulkaanuitbarsting en later een deel door een aardbeving. Vanaf 2000 zijn ze pas weer begonnen de stad te renoveren. We besluiten na de lunch maar een korte siesta te houden en daarna een begin te maken met tas goed inpakken voor morgen. Na nog een verukkelijke brioche con gelato gaan we de laatste spullen uit de auto halen. Rond 18.30 weer richting het centrum voor een laatste diner hier we besluiten bij een restaurantje aan de vismarkt te gaan eten aangezien je hier de lekkerste visgerechten kunt krijgen en wat was het lekker. Nu nog even uitbuiken en dan optijd slapen de wekker gaat morgen weer op tijd.
( oja ook nog een foto van de parkeerchaos bij ons b&b voor de deur)