Milo- alcantara- milazzo

Italië, Olivarella-Corriolo

Na een goed ontbijt stappen we in de auto en laten we milo achter ons. We hebben een mooie route door de bergen uitgekozen richting de alcantara kloof. Hier willen we gaan wandelen we hebben gelezen dat je met de lift kunt afdalen of via de trap aangezien het prijsverschil aanzienlijk is en wij van wandelen houden kiezen wij voor de trap. Eenmaal de trap af ritsen we onze broekspijpen af en lopen we lekker door het water eerst een stukje stroomopwaards maar hier lopen we al snel tegen het probleem van snel stijgend water en een sterke stroming verder is het prachtig. Als we tot bijna ons middel in het water staan besluiten we dat het mooi geweest is en lopen we terug naar ons beginpunt. We lopen nog wel prima en besluiten nog een stuk strom afwaards te lopen niet meer echt een kloof maar daardoor niet minder mooi. Na een mooi stuk klimmen en klauteren over de rotsen komen we aan op een plek met een fikse stroomversnelling ook hier besluiten we om om te keren. Aangekomen bij het beginpunt gaan we de trappen weer op, boven aangekomen besluiten we ook nog even de botanische tuinen mee te pakken. De tuinen stellen niet heel veel voor maar het uitzicht op de kloof des te meer wat een mooie doorkijkjes. Gezien de snelheid waarmee het water stroomt zijn we blij dat we stroomopwaarts snel omgekeerd zijn want veel verder hadden we ook niet gered.
Eenmaal aangekomen bij de auto besluiten we door te rijden naar milazzo en eerst eens even de b&b op te zoeken.
Daar aangekomen en ons geinstaleerd te hebben gaan we naar capo di milazzo een soort van schiereilandje net voorbij milazzo waar we heerlijk kunnen wandelen. Ook hebben we gelezen dat er helemaal op de punt kleine pooltjes met water zijn waar je heerlijk ongestoord kunt badderen en hier maken we ook even gebruik van, heerlijk met een prachtig uitzicht op de zee. Na dat we hier uitgekeken zijn zetten we de wandeling voort en lopen we langzaamaan naar de onderkant van de kliffen ondertussen zien we elke keer gekkotjes weg schieten. Als we weer boven zijn maar weer richting de b&b. Hier gaan we ons zo voorbereiden op 2 dagen stromboli.

Mooie foto's! Nog een beetje fris daar? Met Maia gaat het goed.

Harm en Hilma 2017-05-11 21:49:11

Wat een mooie foto's van een mooie omgeving (alweer)! Geniet er samen lekker van daar!