Tortuguero National Park

Costa Rica, Tortuguero

Inmiddels zijn we al weer een stukje verder. Aangekomen in Tortuguero met het gelijknamige nationale park. Dit is een soort van amazone acbtig gebied wat direct aan de kust ligt. Heel apart maar net zo binzonder. Het stadje is alleen per boot of klein vliegtuigje te bereiken. Wij gaan met de boot, een uurtje varen. Onze lodge ligt op een prachtig plekje...midden in de jungle aan het water terwijl we de zee kunnen horen. Er zit namelijk nergens glas in de kozijnen, alleen muskietennetten. Muggen zitten hier dan ook rijkelijk en het regent met enige regelmaat. Echt last hebben we er niet van, het is dan ook altijd wel bove de 30 graden. We zien ook een toekan vlakbij, zie de mooie foto. De stroom valt nog een paar uur uit maar dat heeft oom wel weer wat gezelligs. We doen een kanalen tour met gids en zien van alles. Tig soorten reigers, papagaaien, apen, luiaards, toekans, kaaimannen, pijlstaartkikkers, boomkikkers, een soort wilde kalkoen, spechten, leguanen, hagedissen, bullfrog en meer. Kortom wildlife heeft Costa Rica in overvloed en je ziet het ook echt! In de schemering gaan we met een gids op zoek naar een van de duizenden! nezten met schildpadeieren die aan het uitkomen zijn. Deze eieren zijn in maart massaal gelegd op het strand en komen in deze periode uit. We hebben gelukg en zien het tafereel zich afspelen. Erg bijzonder en mooi om dit te zien. Bij de lodge is het happy hour, dus gaan we voor een lekkere cocktail. Daarna avond eten opfrissen en naar bed. Morgen op weg naar Cahuita!

Leuk, volgens mij zien jullie de hele dierentuin aan dieren in het wild langstrekken. Veel plezier nog. groeten