Amsterdam - San Jose

Costa Rica, San José

Vroeg met de shuttlebus naar schiphol vertrokken. Op Schiphol is het al een drukte van belang. Inchecken etc en wachten totdat we boarden. De vlucht is vrij rustig en we hebbe drie stoelen voor ons twee, relax. Eenmaal geland op Houston wordt het vliegtuig bezocht door paramedics ivm een bloedneus aan boord. De strenge controles in Amerika zijn we goed doorgekomen en al vlug zitten we in het vliegtuig naar Costa Rica. Dit toestel is wel vol en aan de krappe kant. Uiteindelijk landen we in San Jose. Stijf en zat van het zitten halen we de bagage op en wachten we op op de bus die ons naar het hotel brengt. Onderweg valt op dat Costa Rica er relatief rijk uitziet met aardig wat Amerikaanse invloeden. In het hotel vlug op bed want we zijn moe. We worden wakker om 4 uur en dommelen nog wat. Als het ligt is een uur later horen we hele colonies kanaries? Das leuk wakker worden. Zometeen douchen en ontbijten. Planning: San Jose verkennen en wennen aan het land, en de cultuur. Dit gaat allemaal op zn Caribische, dus dat gaat zeker lukken!

Zo heerlijk een dagje san jose gedaan vanmorgen na het ontbijt hebben we een introductie met de hele groep gehad. Na deze introductie zijn we met z'n allen de stad in gegaan Elmar( onze reisbegeleider). Hier heeft hij ons de plaatselijke toeristische plekken laten zien, en heeft hij ons meegenomen naar banken waar we geld konden halen( en ja dat kan soms een hele opgave zijn).
Hierna zijn we er met z'n tweeen opuit getrokken. We hebben heerlijk gegeten op een lokale markt. Ook kwamen we er hier achter dat ze wel hele vreemde zaken op de menu hebben staan( zie foto).
Na een flinke bak koffie maar retour hotel aangezien Albert last heeft van blaren.
Vanavond met de hele groep een diner gegeten, optijd naar bed en morgen naar monteverde