Santo stefano di camastra- porto empedocle

Italië, Porto Empedocle

Na weer een ontbijt met cornetti nutella( croissant gevuld met heel veel nutella) laten we santo stefano achter ons. Het eerste stuk pakken we de tolweg tot ongeveer halverwege onze reis, vanaf hier rijden we het plaatsje Caltanissetta in de lonely planet zijn aan dit plaatsje wel 4 hele zinnen besteed. Maar wat een leuk plaatje is dit zeg eerst lopen we via de markt naar het stadsplein waar allemaal prachtige gebouwen te zien zijn. Wat ons ook opvalt is dat het hier ontzettend druk is met schoolklassen wat blijkt het is open monumentendag en de scholen doen hier een ronde langs alle gebouwen en kerken. Ook zijn er een aantal kids die de rest van de klas vertellen wat er te zien is, Leuk z'n schoolopdracht. Ook lopen we hier weer een kerkje binnen prachtig naar griekse ideeen aangekleed ( gelezen op het bord). Na een lekkere canolli ( 1 gevuld met ricotta en 1 met banketbakkersroom)zetten we onze tocht voort naar porto empedocle. Eenmaal hier aangekomen zijn we nog te vroeg voor het inchecken en besluiten we nog een stukje verder te rijden hierbij komen we uit bij een heel mooi verlaten strandje en besluiten we een duik in zee te nemen. Na een verfrissende duik en een poosje in de zom besluiten we richting de b&b te gaan om in te checken. Wat hebben we een mooo plekje voor de komende dagen meer een studiootje met een stukje prive tuin en een eigen keukentje. Na een door Albert heerlijk bereide maaltijd zetten we koers naar scala dei turchi een mooie witte krijtrots van waar je prachtig de zonsondergang kunt zien. Als we terug lopen naar de auto worden we vergezeld door een lieve hond die heel sneu is als we de auto in stappen.

Mooie b&b. Ook hele mooie rotsen!

Harm en Hilma 2017-05-19 21:19:54

Wel leuk om te zien dat de krijtrots zo even en wit is. Heb ze ook wel minder mooi gezien! Zou het komen door het warmere klimaat aldaar?

Leoni en Jarno 2017-05-22 00:06:17

Geen idee, de Sicilianen zijn niet zo goed in bordjes plaatsen, laat staan bordjes in het Engels :)