Dagje wandelen

Nederland, Bergen

Vanmorgen zijn we voor ons doen laat wakker (7.30) we blijven nog even een poosje liggen. Na een stevig ontbijt trekken we rond half 10 de wandelschoenen aan en zetten koers naar de duinen.
We besluiten te beginnen met een wandeling van 10 km. Het eerste opstakel wat we tegenkomen is de hoogste duin van nederland en dat is een klim😬. Eenmaal boven is het klimmen en dalen met steeds weer ander vergezicht werkelijk prachtig.
De route brengt ons nog even aan het strand met de woeste wind en zee een genot.
Na een kop koffie zetten we onze tocht verder door de duinen wederom prachtig.
Als we ons rondje klaar hebben besluiten we nog eenmaal de hoogste duin te beklimmen, hierna zetten we koers naar het bezoekerscentrum.
Het is nog vroeg in de middag en we besluiten om nog even naar het zeeaquarium in bergen aan zee te gaan kijken.
Op zich best aardig wat ons alleen opvalt is dat sommige aquaria wel erg realistisch zijn hier is een aardig beeld van de plastic soep te zien😬 ( losgelaten plastic van de achtergrondplaten) dit vonden we wel zonde zeker gezien de entreeprijs.

Nu even rustig zitten en dan straks de schoenen weer aan om uit eten te gaan.

Klinkt ( lees) als een leuke dag. De omgeving is prachtig.

Hilma 2020-09-12 17:20:48

Prachtige omgeving om te wandelen. Wij zijn er ook al enige keren geweest en die klim blijft altijd lastig. Eet smakelijk vanavond