Met z'n drieën

Spanje, Samos

Het was voor Rien nog een taxirit vanmorgen en wel naar de dokter. Dit keer voor het betere werk, namelijk de tampons uit de neusgaten verwijderen. Spannend voor iedereen.
Bij de dokter aangekomen moest een berg aan administratie worden verwerkt om daarna bij een jouwe vrouwelijke arts te worden behandeld. Zij begon aan de tampon te trekken en er bleef maar verband uit de neus komen. Ik wist niet dat er zoveel in die fok kon. En toen het andere neusgat. Wat een verademing dat je weer normaal kunt ademhalen en wat nog belangrijker is, dat er geen bloed meer tevoorschijn kwam. Blij en opgelucht Jo en Marco gebeld, dat ik weer mee kan wandelen. Een cafeetje opgezocht, koffie gedronken en wachten op Jo en Marco, waarvan ik vanmorgen, hopelijk voor de laatste keer afscheid heb genomen.

De avonturen van Jo en Marco tot 11.30 uur.

Nou ja avonturen dat viel wel mee. Het was heerlijk wandelweer vanmorgen. We moesten ongeveer 2.30 uur lopen om weer bij Rien te zijn. Om half negen vertrokken we na ook eerst afscheid genomen te hebben van Cris die we niet meer zullen zien denk ik.Hij heeft de laatste dagen veel met Rien geklets zodat de dagen wat minder lang duurde voor hem. Naarmate de ochtend vorderde kreeg ik steeds meer spanning hoe loopt het af .Toen Marco en ik klaar waren met onze eerste koffiestop in Filloval ging eindelijk de telefoon. Hij kon verder mee met ons.Toen Marco en ik na ongeveer een uur wandelen in Triacastela aan kwamen zagen we weer Rien zoals we hem kennen.
Samen koffie drinken met wat lekkers erbij en daarna op weg naar Samos. Rien en Marco gingen lekker maar ik had het zwaar. Ik denk dat alle spanning van de afgelopen dagen er uitkwam. Maar ook ik ben op de plaats van bestemming aangekomen. Fijn een kamer met ons drieën en eerst flink gerust lekker gedoucht en straks eten en morgen fris weer verder.

Ontzettend blij elkaar weer te zien in Triacastela en na de koffie de stokken gereed maken eindelijk weer op pad. De laatste 10 km naar Samos in heerlijk weer en droog.
Het heeft trouwens de laatste dagen hier helemaal niet geregend met temperaturen rond 25 graden s'middags. s' morgens nog fris, maar heerlijk wandelweer.

Hier in Samos slapen wij in dezelfde hostel waar Jo en Rien in 2022 ook hebben geslapen. Voor Marco is de route van Triacastela naar Samos nieuw.
In Samos staat het oudste klooster uit de westerse wereld. Er wonen nu nog enkele enkele Benedictijnen en zusters. De latere koning Alfons de tweede is hier grootgebracht en tijdens zijn regentschap werd het graf van Jacobus gevonden. Hierdoor werd hij een van de eerste promotors van de pelgrimsroute.

Morgen komen we door Sarria en dat is voor Marco weer een bekendere plaats, maar dat is morgen.

Halo pelgrimmetjes kippenvel als ik lees wat jullie meemaken ik volg jullie al jaren,elk jaar zulke mooie foto's de verhalen ,dit keer vond ik het heftig ,maar bn heel blij voor jullie drietjes,dat je heerlijk weer samen die mooie tocht kunnen afmaken,heel blij voor jullie💞nog veel mooie wandeldagen geniet er dubbel van,Rien fijn dat het bloeden gestopt was,Jo en Marco chapou,groetjes Paulien🍾🌞👍

Paulien de Bruijn. 2024-09-18 18:50:46

Wat fijn dat jullie weer met z'n drieën kunnen wandelen. Heel veel plezier samen.

Carla Spierings 2024-09-18 19:07:34

Dat is echt supergoed nieuws! Eindelijk de 3 musketiers weer bijeen En nu met vereende krachten lekker genieten van de rest van jullie tocht Gezegende camino verder 👋🏽

Jaqui 2024-09-18 19:23:19

Hallo familie. Wat fijn om te horen dat jullie weer met z,n allen hebben kunnen lopen. Hopelijk nu geen gekke dingen meer op deze loop trip.en kunnen jullie vanaf nu lekker gaan genieten en alle ellende snel vergeten. We genieten enorm van de mooie verslagen en foto,s nou toytoytoy ad en bep

Ad en Bep van der velden 2024-09-18 19:33:42

Hallo Gelukkig Rien dat de tampons en verband er weer uit zijn. Daar knap je in ieder geval weer goed van op. En vooral dat er geen bloed meer is gekomen, kunnen jullie weer fijn met z’n drietjes verder de tocht vervolgen. Voor jullie nu dan nog veel wandelplezier, En Rien hou je goed in de gaten. Voor Jo en Marco ook weer fijner om samen verder te lopen Groetjes

Neel 2024-09-18 19:35:28

Ben heeeel blij voor jullie dat het nu de goeie kant op gaat en niks gek Jo dat er nu wat spanning uitkomt . Heel veel wandel plezier verder

Petra 2024-09-18 20:02:01

Wat fijn! Nu lekker genieten samen. Veel plezier!

Claudia 2024-09-18 20:07:25

Gefeliciteerd en nog fijne kilometers samen

Corry Kleemans 2024-09-18 21:21:49

Dag Rien, Jo en Marco, Wat fijn Rien dat de tampons er weer uit zijn wat een verademing. Zeker fijn dat jullie met z`n drieën weer verder de pelgrimstocht kunnen lopen. En wat gebeurt is proberen achter jullie te laten. Wat een mooi verhaal als ik alles zo lees. Hopelijk nu geen gekke dingen meer. Heel veel wandel plezier. Lekker slapen voor straks en morgen gezond weer op. groeten van ons Elianne en Jan

Elianne en Jan 2024-09-18 21:25:30

Blij voor jullie dat het weer goed gaat , heerlijk samen verder wandelen ! Dubbel genieten ! Morgen weer vertrekken met z’n drieën , dat is toch gezelliger !

Toon en Marijo 2024-09-18 22:33:11

gefeliciteerd. jullie zijn weer samen op stap. een stuk gezelliger voor iedereen. echte doordouwers zijn jullie. loop ze lekker maar wel voorzichtig he

corrie groenhuis 2024-09-18 23:15:03

Wat fijn om samen weer te genieten, wat zullen jullie blij zijn. Veel wandelplezier . Groetjes Ria Robbesom

Ria Robbesom 2024-09-19 07:34:42

Heel fijn dat jullie eindelijk weer met z'n drietjes verder kunnen wandelen! Genietze samen 😘

Gridje 2024-09-19 07:47:08

Jo Rien en Marco nou gelukkig voor jullie Rien dat het allemaal weer zover goed gaat nou ik neem me petje af voor Jo en Marco Wat zijn jullie kanjers om zo samen verder te gaan ik hoop dat het allemaal verder goed verloopt en nou lekker samen verder veel loop plezier met ze drieën groetjes Truus

Truus 2024-09-19 08:09:51

Wat fijn dat jullie weer samen op pad kunnen. Nu nog even de spanning loslaten en lekker genieten.