Anders

Spanje, Trabadelo

En dan loopt het toch weer anders dan we hadden gepland. Marco en Jo zouden lopen naar Villafranca del Bierzo en Rien zou daar met de taxi naar toe gaan om met z'n drieën naar ons besproken albergue Casa Susi te lopen over een vlakke weg. Niet dus. Vanmorgen na het ontbijt kreeg Rien een neusbloeding uit het neusgat dat niet was getamponeerd. Dus met de eigenaar van de albergue naar de eerste hulp met een handdoek van de albergue onder de neus. Deze mevrouw daar keek al verbaasd dat er maar een neusgat was getamponeerd. Dus zij het andere gat volgestopt met tampons en nu alleen maar ademhalen door de mond. Geen lopen voor Rien, maar wederom taxiwerk. De persoonlijke mening van Rien: geklungel eerste klas, maar misschien hoort dat wel bij Spanje.
Na al dat gedoe zijn Marco en Jo pas om 09.30 uur gaan lopen. Uiteindelijk kwamen ze toch nog om 15.45 uur aan in Casa Susi. Rien heeft zich intussen vermaakt met kijken naar andere pelgrims die passeerden en zich afvroegen hoe die man aan die ingepakte neus is gekomen. Een pelgrima wist zelfs te vertellen dat zij de plas met bloed heeft gezien op de pad naar Foncedadon en vroeg of dat mijn bloed was. Zonder DNA test wist Rien te vertellen dat dat inderdaad het geval was.
Verder was er voor hem niets te beleven, alleen wachten op de komst van Jo en Marco.

Nu het verhaal van Marco en Jo.
Dus om half tien uitgezwaaid door Rien op weg samen met Marco. Eerst Cacabelos uit waar we langs de kerk liepen met rondom de kerk cabines voor twee personen om te overnachten. Toen omhoog langs een drukke weg. Gelukkig konden we deze snel verlaten en heerlijk tussen de wijnvelden lopen. Er wordt al volop geoogst. Even later kwamen we in Villafranca del Bierzo aan. Hier van een heerlijke lunch genoten. Rien belde op dat hij op de plaats van bestemming was en het redelijk goed gaat met hem. Maar we moesten weer verder. Nog 9 kilometer met nog een dorpje waar we door kwamen .Hier wilde we een lekkere pauze nemen, maar helaas alles gesloten. Dan maar even op een trap zitten en verder maar weer. Maar de trap was niet zo fijn geweest voor de rust dus toen we langs een picknickplaatsje kwamen, hier gauw gebruik van gemaakt voor een extra rust.Die konden we goed gebruiken want het was erg warm vandaag.Marco had onderweg gezien dat het 26 graden was en geen zuchtje wind. In Trabadelo aangekomen zat Rien heerlijk te keuvelen met een Australiër. Eerst samen wat gaan drinken bij een Nederlandse mevrouw en daarna pas lekker gedoucht. Vanavond eten we hier en morgen zien we weer wel. Marco geniet heel erg en zorgt goed voor zijn moeder.

The next chapter of your life is going to be amazing.
May you always be aware of the angels by your side.

Teksten bij Casa Susi.

Hallo hallo Het wil met Rien niet zo geweldig gaan, hij zit nu wel goed ingepakt met zijn neus. Maar hopen dat het nu eindelijk eens beter gaat. Probeer er toch nog iets van te maken. Voor Jo en Marco alle respect, want is ook niet gezellig zonder Rien te lopen.maar hopelijk krijgen jullie toch nog mooie dagen daar. Groetjes weer.

Neel 2024-09-15 18:49:51

Jammer dat het nog niet zo voorspoedig gaat met Rien! Beterschap gewenst🍀 Knap dat Jo en Marco de kilometertjes samenaan het vreten zijn! Hopelijk weer gauw met z'n 3 op de camino . Succes en beterschap 💪🤞

Monique en Richard 2024-09-15 19:17:00

Jammer dat het allemaal niet zo goed gaat Rien .ik volg jullie nu al een paar jaar en ondanks jullie blessures, komt het altijd weer goed. Nog een fijn wandeling Jo en Marco👩‍🦯👨‍🦯

Toos voetee 2024-09-15 19:40:25

Gadsamme Rien toch! Wat n ellende allemaal. Het mag nu we ophouden hoor Hopelijk doen een goede maaltijd en nachtrust je energie weer goed Sterkte voor morgen 👋🏽

Jaqui 2024-09-15 19:42:53

Wat een respect heb ik voor jullie!!! Zoveel meegemaakt en toch nog verslagen blijven maken! Zo geweldig ondanks de ellende om dit te lezen. Chapeau voor alle drie.

Annie Roovers 2024-09-15 20:28:02

Kom zo juist terug van Breda vanwege monumenten dagen . Ik lees dat het met Rien nog steeds aan sukkelen is. Die plas bloed moeten ze maar opnemen i n de route met een gedenksteen erbij. Vanaf deze plaats veel herstel toegewenst en voor Jo en Marco prettige wandelingen in Spanje.

Jan Bulkmans 2024-09-15 20:35:50

Rien hopelijk heb je het ergste achter de rug, heftig allemaal , Marco en Jo , knap dat jullie de wandeling doen , met in je hoofd hoe zal het gaan ,dat geldt natuurlijk ook voor Rien ! Sterkte samen voor de dag van morgen 👍 👋🏻

Toon en Marijo 2024-09-15 20:36:24

Heb zoiets zelf nooit meegemaakt, maar er gaat verbazend veel materiaal naar binnen in een neus.

Wijnand 2024-09-15 22:15:49

Tjonge, Tjonge. Wat een verhalen van jullie. Wat zo'n vervelende val al niet tot gevolg kan hebben. Gelukkig zijn er taxi's en aardige mensen die jullie verder helpen. Bij mij is het bij wat schrammetjes op mijn benen gebleven door het lopen over een dichtgegroeid pad. Groet vanaf de Camino del Norte.

Elza 2024-09-16 07:27:16

Jeetje zit bij te lezen en nu lees ik dit. Wat jammer voor jullie zeg! Knap dat je samen met Marco verder loopt! Veel sterkte Rien!

Claudia 2024-09-16 07:55:16

Wat een verhaal, hopen dat het de goede kant op gaat . Veel sterkte voor jullie en Jo en Marco knap vanj jullie. Groetjes Ria Robbesom

Ria Robbesom 2024-09-16 09:17:12

Jeetje Jo en Rien wat erg,en zonde ik hoop voor jullie dat de reis die jullie nog gaan lopen,zonder kleerscheuren verder goed verloopt groetjes Paulien de Bruijn💞

Paulien de bruyn 2024-09-16 11:23:43

Zeker heel knap van Maco en Jo,kanjers👍💖

Paulien de Bruijn 2024-09-16 11:33:23

Dag Rien, Jo en Marco, Wel, wel die Rien het zit niet mee met jou. Wat zo`n val al niet te weeg brengt. Wel goed van jullie Jo en Marco om zo toch verder te lopen. Hopelijk kan Rien weer gauw aansluiten zodat jullie toch weer verder kunnen lopen met z`n drieën. En verder zonder kleerscheuren goed aan komen op plaats van bestemming. voor straks lekker slapen en gezond weer op. gr van ons Elianne en Jan.